Moet ik nu bloggen en ook nog eens een nieuwsbrief versturen?
Is het ‘bloggen óf een nieuwsbrief schrijven’ of is het ‘bloggen én een nieuwsbrief schrijven’?
Wil je de digitale trein niet missen? Wil je méér online zichtbaar zijn om je expertise te verspreiden en om zo meer klanten te werven? Dan weet je dat je heel wat op jouw to-do-lijstje hebt staan als ondernemer. En soms zie je door de bomen het bos niet meer, dat begrijp ik.
Hoe begin je te werken aan je online zichtbaarheid? Wat is van cruciaal belang, wat is minder van tel? En moet alles echt wel?
Moet dat nu allemaal écht tegelijk? Een herkenbare vraag die je jezelf als ambitieuze ondernemer stelt. Want je wilt wel degelijk online zichtbaar zijn en bouwen aan die vertrouwensrelatie met jouw publiek.
Het enige goede antwoord op de vraag of het allemaal ‘moet’ is: JA!
Ja, dat moet je allemaal doen, als je écht je expertise online wilt verspreiden.
Want alleen zo werk je aan je Know-Like-Trust factor en bereik je jouw doelgroep op een heel vlotte, eenvoudige en ‘goedkope’ manier.
Jij brengt jouw authentieke verhaal en je vertelt wat jou zo uniek maakt in datgene wat je met hart en ziel doet. Zo leren de mensen jou beter kennen en gaan ze jou steeds sympathieker vinden. Uiteindelijk zetten ze vroeg of laat toch de stap en worden ze klant bij jou.
En hoe weet ik dat zo zeker? Wel, onderschat de kracht van de gunfactor niet! Die wordt groter en groter… en dat is toch wat we allemaal willen: klanten verder helpen.
Dat een Facebookpagina daarvoor niet genoeg is en dat je wel degelijk een website nodig hebt, kon je al in deze blog ontdekken: ‘Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!’. En de redenen waarom bloggen een must is en dat je zoveel meer kan doen met die ene blog, mocht je hier al eerder lezen.
Een veelgestelde vraag die ik de laatste tijd krijg: “Is er nu eigenlijk een verschil tussen een blog en nieuwsbrief?” Dat is er heel zeker!
De 4 verschillen tussen een blog en een nieuwsbrief
CONCLUSIE:
Ja, een blog en nieuwsbrief ‘moeten’ als je écht aan online zichtbaarheid wilt winnen en in interactie wilt treden met je publiek.
Als ge de tram mist met 5 minuten of een uur, ge zit er niet op hé!
Gert Verhulst in 2017 tegen James Cook wanneer James het net niet haalde bij de wereldrecordpoging om meer dan 358 gram lasagne te eten in 30 seconden.
James Cook zijn gezicht sprak boekdelen. Ik vond het een hilarisch moment, maar ook een waarheid als een koe. En je kan je wegstoppen achter allerlei redenen, maar uiteindelijk moet je het wel doen als je echt die digitale trein niet wilt missen.
“Allemaal goed en wel”, hoor ik je nu zeggen… “maar moet ik dat nu allemaal tegelijk gaan doen?”
Neenee… eerst zorg je dat je fundamenten goed zitten!
Weet je niet hoe je hieraan begint? Dan lees je deze blog op het juiste moment, want op dinsdag 12 maart 2024 geef ik een live dag ‘Leer converterende teksten schrijven’; met de nadruk op het schrijven van teksten voor jouw e-mails.
Maar wat meer is: wat je leert, is ook toepasbaar op de teksten van jouw social media posts, websiteteksten, videoteksten…
De plaatsen zijn beperkt! Dus blijf niet bij de pakken zitten, als je echt wil gaan voor die impact!
Dit is Cathy
Jouw online sparringpartner in e-mailmarketing & social media
Cathy Tavernier is online media expert en jouw partner op wie je kan bouwen. Bij wie je terecht kan met ál je vragen over online marketing. Ze leert je alles wat ze weet. Niet alleen de wát, maar ook de hoe! Ze biedt je een stevige houvast en zorgt dat je in actie blijft.
Met Optimazing, haar online marketingbureau in hartje Gent, helpt Cathy ambitieuze ondernemers zoals jij hun identiteit online neer te zetten door aan de slag te gaan met jouw e-mailmarketing en jouw social media optimalisatie, zodat jij de juiste klanten bereikt en zo meer business genereert.
En dat steeds met oog voor jou als ondernemer en als mens. Dat vindt ze super belangrijk! Pretty optimazing, yes!
Vergeet onze vorige posts niet!