Optimazing bloggen

Bloggen, moet dat nu echt?!

De voordelen en mogelijkheden.

In mijn blog “Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!”, had ik het al over het fundament van jouw bedrijf; nl. jouw website.

MarketingSuccesCirkel

Toen kwam al naar boven dat de gratis weggever en de blog twee  belangrijke onderdelen waren van je website.

Dit omdat ze bouwen aan je KNOW-LIKE-TRUST factor, die cruciaal is om impact en rendement te halen uit jouw onlinemarketingactiviteiten.

 

Met jouw aanbod vormen ze samen 1/3 van de Optimazing Onlinemarketing Succescirkel.

The currency of blogging is
authenticity and trust

– Jason Calacanis

Met bovenstaande quote slaat Jason Calacanis de nagel op de kop. Wanneer we het over bloggen hebben, denken de meeste mensen aan verhalen van bloggers die veel geld scheppen met hun schrijven. Maar zo werkt het niet!
Maar zoals Jans Calacanis zegt, door te bloggen schrijf je authentiek, waardevolle blogberichten voor jouw doelgroep en jouw lezers geven jouw vertrouwen terug. Eénmaal je publiek je vertrouwt, beginnen ze jou te volgen, worden ze fan en dan is alles mogelijk … Ook verkopen en dus geld verdienen.

Met jouw blog ga jij inspelen op een urgent probleem van je fan of (potentiële) klant; iets wat liefst vandaag nog wordt opgelost. Je schrijft over het probleem,  maar ook over hoe het probleem kan opgelost worden. Want jij weet hoe, jij bent de expert terzake en wat nog meer is: je hebt de oplossing in huis. Jij kan hen verder helpen.

Andere voordelen en mogelijkheden van het bloggen:

De zoekmachines houden ervan!

Aangezien je niet 1 keer maar meerdere keren blogt, betekent dat ook dat jouw website leeft en die wisselende content hebben de zoekmachines graag! Wat jouw online zichtbaarheid alleen maar ten goede komt.

Reacties op je blog

Zorg er ook voor dat mensen kunnen reageren onder jouw blog. Dat ze hun reactie kunnen geven, een extra vraag kunnen stellen. Zo scoor je weer bij de zoekmachines én je bouwt verder aan je vertrouwensrelatie. Plus kan je veel leren uit de vragen die ze stellen. Misschien komt daar wel een nieuw onderwerp voor een volgende blog uit.

Blog verspreiden via diverse social mediakanalen

Eénmaal je blog klaar is, ga je vervolgens de inhoud van jouw blog via de diverse social mediakanalen, waarop je actief bent, verspreiden. Wat jou ook hier de nodige expertise oplevert en jouw vertrouwensrelatie met je fans en (potentiële) klanten doet groeien.

Meer verkeer genereren naar je website

Door je blog onder te verdelen in kleinere berichten met een beeld, leid je jouw fans naar je website om de ganse blog te lezen. Om alle tips, blunders of wat je ook met hen deelt te lezen. Want dat is uiteindelijk het doel: meer verkeer naar jouw website creëren.
Wat uiteraard terug impact heeft in de zoekmachines. Want hoe meer verkeer er naar je website gaat, hoe belangrijker de zoekmachines vinden dat jouw website is, hoe hoger je dus zal scoren in de ranking.

Een lang leven

Een blog heeft een lang leven en is niet zo vluchtig als een social mediabericht waarbij je afhankelijk bent van het algoritme van het desbetreffende platform.
Op een website blijft de blog staan en kunnen websitebezoekers zelfs jaren later nog die blog bekijken. Daarnaast stopt het niet bij de blog op de website. Geef je bv. 7 tips, dan kan je 7 social mediaberichten opmaken die je de revue laat passeren in de komende 7 weken.
Dus levert een blog je telkens x-aantal social mediaberichten op.

Ga nog een stapje verder ...

En maak van je blog een vlog en verspreid de video vervolgens opnieuw via social media, een nieuwsbrief en plaats hem op jouw YouTube-kanaal. En video is hot en helpt je echt online meer zichtbaar te zijn.
Wil je nog een stapje verder gaan, dan maak je van de audio van je video een podcast. Hoe cool is dat? En zo onderscheid je je weer van jouw concullega's en groeit jouw expertstatus meer en meer ...

Conclusie:

Bloggen is geen noodzakelijk kwaad, maar echt een must als je wenst te bouwen aan je KNOW-LIKE-TRUST factor met jouw fans en (potentiële) klanten. Zo verhoog je echt jouw expert-status. Doe jij het niet en jouw concullega wel, dan is het nefast voor jouw geloofwaardigheid en expert-status.
Het schrijven van een blog vergt iets langer tijd, maar heeft daarna ook een langer leven en biedt veel mogelijkheden om content te verspreiden.

Ben je zelf niet vlot met je pen en is schrijven echt een struikelblok, dan kan je het schrijven van jouw blog steeds uitbesteden. Neem hiervoor gerust contact met ons op. We kruipen graag in de pen voor jou!

Maar hoe zou het zijn mochten we jou een ganse dag begeleiden en de knepen van het bloggen leren, zodat je huiswaarts keert met een uitgeschreven blog en een plan van aanpak? En als het goed zit, je diezelfde dag ook nog enkele social mediaberichten hebt opgemaakt om je blog online te verspreiden?

Klik hier voor meer info over de mogelijkheden, data en inschrijven.

Vergeet onze vorige
posts niet!

Moet ik nu echt alles van online marketing doen? Bloggen en een nieuwsbrief schrijven?

Bloggen en ook nog eens een nieuwsbrief schrijven?

| Blog, Marketingplanner, Nieuwsbrief, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
 Moet ik nu bloggen en ook nog een nieuwsbrief versturen? Is het 'of bloggen of een nieuwsbrief schrijven' of  is het 'bloggen én een nieuwsbrief schrijven'? Het is een feit,…
Optimazing-foutmelding-404-error-pagina-oplossing

Vergeet hem niet: de 404 error pagina

| Onlinemarketing, Zoekmachine optimalisatie | No Comments
Zo maak je de perfecte 404 error pagina voor je verdwaalde websitebezoekers. Verlies je websitebezoekers niet door een foutmelding! Herken je dat gevoel? Je wilt snel iets opzoeken op het…
Een professionele e-mailhandtekening zorgt ervoor dat je opvalt in de inbox van jouw potentiële klant

5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding

| Onlinemarketing | No Comments
5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding! Je bent waarschijnlijk stomverbaasd, maar toch is het zo! Al bij stilgestaan hoeveel keer per dag je een e-mail…
Bouw aan je Know-Like-Trust factor door waardevolle content te delen met jouw doelgroep, die inspeelt op hun problemen.

Beveiligd: Marketingplanner 04/2019 – 7 tips om de vertrouwensrelatie met je fans te doen groeien en klanten te werven

| Marketingplanner | No Comments
De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Vul het wachtwoord hieronder in om hem te kunnen bekijken: Wachtwoord:
Optimazing bloggen

Bloggen, moet dat nu echt?! Voordelen en mogelijkheden

| Onlinemarketing, Social Media | No Comments
Bloggen, moet dat nu echt?! De voordelen en mogelijkheden. In mijn blog "Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!", had ik het al over het fundament…

Beveiligd: Marketingplanner 03/2019 – 10 tips voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines

| Marketingplanner | No Comments
De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Vul het wachtwoord hieronder in om hem te kunnen bekijken: Wachtwoord:

De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw onlinemarketing pure tijdsverspilling wordt!

| Marketingplanner, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw onlinemarketing pure tijdsverspilling wordt! Maar geen paniek! Je kan ze eenvoudig oplossen! Wil jij online meer zichtbaar zijn, maar slaag je hier maar…

Beveiligd: Marketingplanner 02/2019 – Onderneem actie, blijf consistent met je onlinemarketing

| Marketingplanner | No Comments
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!

| Onlinemarketing | No Comments
Bovenstaande vraag is een vraag die ik wel wekelijks krijg. En iedere keer sta ik versteld van die vraag.
Doelgroep bepalen voor je onlinemarketing - Optimazing

Beveiligd: Marketingplanner 01/2019- Jouw doelgroep

| Marketingplanner | No Comments
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.
Optimazing Pion

Heb je je doelgroep goed voor ogen?

| Onlinemarketing | No Comments
Weinigen zijn er echt bewust mee bezig (zonder al te veel tijd aan te verliezen), velen verliezen er de moed wel eens door.

Laat een reactie achter