5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding

5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding

Je bent waarschijnlijk stomverbaasd, maar toch is het zo!

Al eens stilgestaan bij het aantal e-mails dat je per dag verstuurt? En al die mensen lezen ook jouw e-mail, want e-mail is het communicatiemiddel bij uitstek wanneer mensen samenwerken.

Net daarom besteed je best voldoende aandacht aan jouw e-mailhandtekening. Want bij hoeveel mensen kom jij dagelijks wel niet ‘over de vloer’? Hoe zou het overkomen als jouw e-mailhandtekening informatief, efficiënt, functioneel en er ongelooflijk professioneel uitziet?

Ja, ik heb het gevoel dat jouw euro begint te vallen! Niet?

Dit zijn de 5 redenen waarom een e-mailhandtekening een ongelooflijke meerwaarde is voor jouw branding. Waarom jij dus de nodige aandacht hieraan moet besteden:

1

Je laat een positieve indruk na.

Door een professionele e-mailhandtekening te gebruiken, valt jouw e-mail tussen de andere e-mails ontzettend op. Je onderscheidt je van al de rest.
Door aandacht te besteden aan de opbouw van jouw e-mailhandtekening en rekening te houden met jouw branding, wordt jouw e-mailhandtekening als het ware een communicatiemiddel om de lezer van jouw e-mail eenvoudig met één klik te leiden naar jouw freebie, website etc.
Je kan bijvoorbeeld ook verwijzen naar een gratis webinar die je binnenkort geeft of een link toevoegen met jouw gratis weggever.
2

Je vergroot jouw online zichtbaarheid.

Door social media buttons toe te voegen, kan je de lezer van jouw e-mail onmiddellijk naar jouw Facebookpagina, jouw LinkedIn profiel, Instagram account, blog etc. leiden.
Hoe eenvoudig is dat? Hier moet je zelfs geen extra moeite of kosten voor maken! Deze info vermeld je simpelweg naast jouw contactgegevens standaard in je e-mailhandtekening!
Dus naast een communicatiemiddel wordt het nu ook nog een promotiemiddel voor jouw expertise en brand.
TIP: gebruik steeds de kleuren van jouw branding in jouw e-mail handtekening
3

Je straalt professionaliteit uit.

Doordat weinig andere ondernemers hier de nodige aandacht aan besteden, laat jij wél een professionele indruk na bij de lezer van jouw e-mail. Als jouw e-mailhandtekening er al zo professioneel uitziet, wat moet jouw werk dan wel niet inhouden?
4

Je komt bij potentiële klanten terecht.

Zonder dat jij iets extra hoeft te doen, kom je bij potentiële klanten terecht. Want hoeveel keer wordt een e-mail niet doorgestuurd? Dat kunnen best op plaatsen zijn waar jij normaal gezien nooit zou terechtkomen.
Als mensen getriggerd zijn, klikken ze zeker op één van de links en komen ze op jouw website, Facebookpagina, LinkedIn profiel, blog etc. terecht.
5

Je vergroot jouw mailing list op een eenvoudige manier.

'The money is in the list,' zegt men steeds. En yes, het is key om de contacten die je opbouwt via social media op jouw mailinglist te krijgen. Ben je enkel geconnecteerd via je social mediakanalen? Dan zijn deze contacten niet jouw eigendom, maar de eigendom van het desbetreffende social mediakanaal. Als zij er dus mee stoppen, ben je de connectie met al die contacten gewoonweg kwijt.
Dus is het echt wel cruciaal om jouw contacten op jouw mailing list te krijgen. Zo kan je hen op de hoogte houden van het reilen en zeilen binnen jouw bedrijf. Hen warm houden, nog warmer maken en verder bouwen aan die Know-Like-Trust factor.
Dit kan je simpelweg doen door via je e-mailhandtekening de kans te bieden zich in te schrijven voor je nieuwsbrief.
Een professionele e-mailhandtekening zorgt ervoor dat je opvalt in de mailbox van je potentiële klanten

TIP: Werk je met een team? Zorg er dan voor dat iedereen zich houdt aan de lay-out, het lettertype en de branding kleuren van je bedrijf.  Zorg voor uniformiteit. Iedereen dient dezelfde e-mailhandtekening te gebruiken. Dit draagt bij tot jouw professionalisme en brand!

In Outlook kan je op een eenvoudige manier zelf een e-mailhandtekening maken en er een foto, jouw logo en links aan toevoegen naar je social media, freebie etc.

Wil je het allemaal iets professioneler en wil je vooral meer opvallen tussen alle andere e-mails in de inbox van jouw (potentiële) klant? Dan is  Wisestamp een handige (betalende) tool, waarbij je jouw branding kleuren, logo, foto’s etc. kunt gebruiken.

Wil jij ook een professionele e-mailhandtekening, maar weet je niet hoe je hieraan begint? Laat het me weten via onderstaande knop en we maken een e-mailhandtekening op maat voor jou.
En dit voor slechts 75 euro excl. btw!

Vergeet onze vorige
posts niet!

De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw online marketing pure tijdsverspilling wordt!

De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw online marketing pure tijdsverspilling wordt!

| Marketingplanner, Online marketing, Social media marketing | No Comments
De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw online marketing pure tijdsverspilling wordt! Maar geen paniek! Je kan ze eenvoudig oplossen Wil jij online meer zichtbaar zijn, maar slaag je hier…
Scoren bij jouw ideale klant? 7 tips voor amazing online content

Scoren bij jouw ideale klant? 7 tips voor amazing online content

| Blog, Marketingplanner, Online marketing, Social media marketing | No Comments
Je hoort jezelf het gesprek met een gelijkgestemde ondernemer eind vorig jaar nog voeren. Nee echt, jij weet wel hoe het moet. Daar hoef jij geen opleidingen meer voor te…

De Optimazing Marketingplanner: aan de slag met je online marketing in 2021!

| Marketingplanner | No Comments
Het einde van het jaar nadert. En dat is traditioneel een goed moment om even achterom te kijken... om meteen daarna weer vooruit te plannen. Hoe? Met de Optimazing Marketingplanner,…
Best known beats best: over een hamburger en jouw online zichtbaarheid

Best known beats best: over een hamburger en jouw online zichtbaarheid

| Blog, Marketingplanner, Nieuwsbrieven, Online marketing, Social media marketing | No Comments
'Best known beats best' Over een hamburger en jouw online zichtbaarheid Wat heeft dit spreekwoord, samen met een hamburger, nu te maken met jouw online zichtbaarheid en succes? Alles! Online…
Bloggen en ook nog eens een nieuwsbrief schrijven?

Bloggen en ook nog eens een nieuwsbrief schrijven?

| Blog, Marketingplanner, Nieuwsbrieven, Online marketing, Social media marketing | No Comments
 Moet ik nu bloggen en ook nog eens een nieuwsbrief versturen? Is het 'bloggen óf een nieuwsbrief schrijven' of  is het 'bloggen én een nieuwsbrief schrijven'? Wil je de digitale…
The best place to hide a dead body is the 2nd page of google search - Optimazing

10 tips voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines

| Blog, Marketingplanner, Online marketing, Social media marketing, Zoekmachineoptimalisatie (SEO) | No Comments
Je website ziet er mooi uit en is daarbij ook functioneel opgesteld. Dus daar wringt het schoentje niet! MAAR ... groot is mijn verbazing steeds als ik aan klanten vraag…
Waarom een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!

Waarom een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!

| Blog, Emailmarketing, Marketingplanner, Nieuwsbrieven, Online marketing, Social media marketing | No Comments
Bovenstaande vraag is een vraag die ik wel wekelijks krijg. En iedere keer sta ik versteld van die vraag.