Een professionele e-mailhandtekening zorgt ervoor dat je opvalt in de inbox van jouw potentiële klant

5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding!

Je bent waarschijnlijk stomverbaasd, maar toch is het zo!

Al bij stilgestaan hoeveel keer per dag je een e-mail stuurt? En al die mensen lezen ook jouw e-mail, want e-mail is het communicatiemiddel bij uitstek wanneer mensen samenwerken.

En net daarom moet je aandacht besteden aan jouw e-mailhandtekening. Want bij hoeveel mensen kom jij dagelijks wel niet ‘over de vloer’? Hoe zou het overkomen als jouw e-mailhandtekening informatief, efficiënt, functioneel en er ongelooflijk professioneel uitziet?

Ja, ik heb het gevoel dat jouw euro begint te vallen! Niet overtuigd?

Lees dan de volgende 5 redenen waarom een e-mailhandtekening een ongelooflijke meerwaarde is voor jouw branding en jij dus de nodige aandacht hieraan moet besteden:

1

Je laat indruk na

Door een professionele e-mailhandtekening te gebruiken, valt jouw e-mail tussen de andere e-mails ontzettend op. Je onderscheidt je t.o.v. de rest.
Door aandacht te besteden aan de opbouw van jouw e-mailhandtekening en rekening te houden met jouw branding, wordt jouw e-mailhandtekening als het ware een communicatiemiddel om de lezer van jouw e-mail eenvoudig met één klik te leiden naar jouw freebie, website etc.
Je kan bv. verwijzen naar een gratis webinar die je binnenkort geeft of een link toevoegen met jouw gratis weggever.
2

Een manier om jouw online zichtbaarheid te vergroten

Door de nodige social media buttons toe te voegen kan je de lezer van jouw e-mail onmiddellijk naar jouw Facebookpagina, jouw LinkedIn profiel, Instagram account, blog etc. leiden.
Hoe eenvoudig is dat? Hier moet je echt geen extra moeite of kosten voor maken! Deze info vermeld jij naast jouw contactgegevens standaard in je e-mailhandtekening!
Dus naast een communicatiemiddel wordt het nu ook nog een promotiemiddel voor jouw expertise en brand.
TIP: gebruik steeds de kleuren van jouw branding in jouw e-mail handtekening
3

Je straalt professionaliteit uit

Doordat weinigen hier echt de nodige aandacht aan besteden, laat je een heel professionele indruk na bij de lezer van jouw e-mail. Als jouw e-mailhandtekening er al zo professioneel uitziet, wat moet jouw werk dan wel niet inhouden?
4

Je komt bij potentiële klanten terecht

Zonder dat jij iets extra dient te doen, kom je bij potentiële klanten terecht, want hoeveel keer wordt een e-mail niet doorgestuurd? Dat kunnen best op plaatsen zijn waar jij normaal gezien nooit zou terechtkomen.
Als mensen getriggerd zijn, klikken ze zeker op één van de links en komen ze op jouw website, Facebookpagina, LinkedIn profiel, blog etc. terecht.
5

Je kan jouw mailinglist op een eenvoudige manier vergroten

'The money is in the list,' zegt men steeds. Het is nl. key om de contacten die je opbouwt via social media op jouw mailinglist te krijgen. Ben je enkel geconnecteerd via je socialmediakanalen, dan zijn deze contacten niet jouw eigendom, maar de eigendom van het desbetreffende socialmediakanaal. Als zij er dus mee stoppen, ben je de connectie met al die contacten gewoonweg kwijt.
Dus is het echt wel key jouw contacten op jouw mailinglist te krijgen. Zo kan je hen op de hoogte houden van het reilen en zeilen binnen jouw bedrijf. Hen warm houden en warmer maken en verder bouwen aan die Know-Like-Trust factor.
Dit kan je simpelweg doen door bv. via je e-mailhandtekening de mogeljikheid te geven zich in te schrijven voor je nieuwsbrief.
Een professionele e-mailhandtekening zorgt ervoor dat je opvalt in de mailbox van je potentiële klanten

TIP: Werk je met een team? Zorg er dan voor dat iedereen zich houdt aan de lay-out, lettertype en branding kleuren van je bedrijf.  Zorg voor uniformiteit. Iedereen dient dezelfde e-mailhandtekening te gebruiken. Dit draagt bij tot jouw professionalisme en brand!

In Outlook kan je op een eenvoudige manier een e-mailhandtekening maken en er een foto, logo, link naar je social media, freebie etc. aan toevoegen.

Wil je het allemaal iets professioneler en meer opvallen tussen alle andere e-mails in de inbox van jouw (potentiële) klant, dan is  Wisestamp een handige betalende tool, waarbij je jouw branding kleuren, logo, foto etc. kunt gebruikten.

Wil jij ook een professionele e-mailhandtekening, maar weet je niet hoe hieraan te beginnen? Laat het ons weten via onderstaande knop en we maken een e-mailhandtekening op maat voor jou. Dit voor 75 euro excl. BTW.

Vergeet onze vorige
posts niet!

Moet ik nu echt alles van online marketing doen? Bloggen en een nieuwsbrief schrijven?

Bloggen en ook nog eens een nieuwsbrief schrijven?

| Blog, Marketingplanner, Nieuwsbrief, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
 Moet ik nu bloggen en ook nog een nieuwsbrief versturen? Is het 'of bloggen of een nieuwsbrief schrijven' of  is het 'bloggen én een nieuwsbrief schrijven'? Het is een feit,…
Optimazing-foutmelding-404-error-pagina-oplossing

Vergeet hem niet: de 404 error pagina

| Onlinemarketing, Zoekmachine optimalisatie | No Comments
Zo maak je de perfecte 404 error pagina voor je verdwaalde websitebezoekers. Verlies je websitebezoekers niet door een foutmelding! Herken je dat gevoel? Je wilt snel iets opzoeken op het…
Een professionele e-mailhandtekening zorgt ervoor dat je opvalt in de inbox van jouw potentiële klant

5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding

| Onlinemarketing | No Comments
5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding! Je bent waarschijnlijk stomverbaasd, maar toch is het zo! Al bij stilgestaan hoeveel keer per dag je een e-mail…
Bouw aan je Know-Like-Trust factor door waardevolle content te delen met jouw doelgroep, die inspeelt op hun problemen.

Beveiligd: Marketingplanner 04/2019 – 7 tips om de vertrouwensrelatie met je fans te doen groeien en klanten te werven

| Marketingplanner | No Comments
De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Vul het wachtwoord hieronder in om hem te kunnen bekijken: Wachtwoord:
Optimazing bloggen

Bloggen, moet dat nu echt?! Voordelen en mogelijkheden

| Onlinemarketing, Social Media | No Comments
Bloggen, moet dat nu echt?! De voordelen en mogelijkheden. In mijn blog "Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!", had ik het al over het fundament…

Beveiligd: Marketingplanner 03/2019 – 10 tips voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines

| Marketingplanner | No Comments
De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Vul het wachtwoord hieronder in om hem te kunnen bekijken: Wachtwoord:

De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw onlinemarketing pure tijdsverspilling wordt!

| Marketingplanner, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw onlinemarketing pure tijdsverspilling wordt! Maar geen paniek! Je kan ze eenvoudig oplossen! Wil jij online meer zichtbaar zijn, maar slaag je hier maar…

Beveiligd: Marketingplanner 02/2019 – Onderneem actie, blijf consistent met je onlinemarketing

| Marketingplanner | No Comments
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!

| Onlinemarketing | No Comments
Bovenstaande vraag is een vraag die ik wel wekelijks krijg. En iedere keer sta ik versteld van die vraag.
Doelgroep bepalen voor je onlinemarketing - Optimazing

Beveiligd: Marketingplanner 01/2019- Jouw doelgroep

| Marketingplanner | No Comments
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.
Optimazing Pion

Heb je je doelgroep goed voor ogen?

| Onlinemarketing | No Comments
Weinigen zijn er echt bewust mee bezig (zonder al te veel tijd aan te verliezen), velen verliezen er de moed wel eens door.

Laat een reactie achter