Skip to main content
5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding

5 redenen waarom een e-mailhandtekening
een meerwaarde is voor je branding

Je bent waarschijnlijk stomverbaasd, maar toch is het zo!

Al eens stilgestaan bij het aantal e-mails dat je per dag verstuurt? En al die mensen lezen ook jouw e-mail, want e-mail is het communicatiemiddel bij uitstek wanneer mensen samenwerken.

Net daarom besteed je best voldoende aandacht aan jouw e-mailhandtekening. Want bij hoeveel mensen kom jij dagelijks wel niet ‘over de vloer’? Hoe zou het overkomen als jouw e-mailhandtekening informatief, efficiënt, functioneel en er ongelooflijk professioneel uitziet?

Ja, ik heb het gevoel dat jouw euro begint te vallen! Niet?

Dit zijn de 5 redenen waarom een e-mailhandtekening een ongelooflijke meerwaarde is voor jouw branding. Waarom jij dus de nodige aandacht hieraan moet besteden:

1

Je laat een positieve indruk na.

Door een professionele e-mailhandtekening te gebruiken, valt jouw e-mail tussen de andere e-mails ontzettend op. Je onderscheidt je van al de rest.
Door aandacht te besteden aan de opbouw van jouw e-mailhandtekening en rekening te houden met jouw branding, wordt jouw e-mailhandtekening als het ware een communicatiemiddel om de lezer van jouw e-mail eenvoudig met één klik te leiden naar jouw freebie, website etc.
Je kan bijvoorbeeld ook verwijzen naar een gratis webinar die je binnenkort geeft of een link toevoegen met jouw gratis weggever.
2

Je vergroot jouw online zichtbaarheid.

Door social media buttons toe te voegen, kan je de lezer van jouw e-mail onmiddellijk naar jouw Facebookpagina, jouw LinkedIn profiel, Instagram account, blog etc. leiden.
Hoe eenvoudig is dat? Hier moet je zelfs geen extra moeite of kosten voor maken! Deze info vermeld je simpelweg naast jouw contactgegevens standaard in je e-mailhandtekening!
Dus naast een communicatiemiddel wordt het nu ook nog een promotiemiddel voor jouw expertise en brand.
TIP: gebruik steeds de kleuren van jouw branding in jouw e-mail handtekening
3

Je straalt professionaliteit uit.

Doordat weinig andere ondernemers hier de nodige aandacht aan besteden, laat jij wél een professionele indruk na bij de lezer van jouw e-mail. Als jouw e-mailhandtekening er al zo professioneel uitziet, wat moet jouw werk dan wel niet inhouden?
4

Je komt bij potentiële klanten terecht.

Zonder dat jij iets extra hoeft te doen, kom je bij potentiële klanten terecht. Want hoeveel keer wordt een e-mail niet doorgestuurd? Dat kunnen best op plaatsen zijn waar jij normaal gezien nooit zou terechtkomen.
Als mensen getriggerd zijn, klikken ze zeker op één van de links en komen ze op jouw website, Facebookpagina, LinkedIn profiel, blog etc. terecht.
5

Je vergroot jouw mailing list op een eenvoudige manier.

'The money is in the list,' zegt men steeds. En yes, het is key om de contacten die je opbouwt via social media op jouw mailinglist te krijgen. Ben je enkel geconnecteerd via je social mediakanalen? Dan zijn deze contacten niet jouw eigendom, maar de eigendom van het desbetreffende social mediakanaal. Als zij er dus mee stoppen, ben je de connectie met al die contacten gewoonweg kwijt.
Dus is het echt wel cruciaal om jouw contacten op jouw mailing list te krijgen. Zo kan je hen op de hoogte houden van het reilen en zeilen binnen jouw bedrijf. Hen warm houden, nog warmer maken en verder bouwen aan die Know-Like-Trust factor.
Dit kan je simpelweg doen door via je e-mailhandtekening de kans te bieden zich in te schrijven voor je nieuwsbrief.
Emailhandtekening optimaliseren

TIP: Werk je met een team? Zorg er dan voor dat iedereen zich houdt aan de lay-out, het lettertype en de branding kleuren van je bedrijf.  Zorg voor uniformiteit. Iedereen dient dezelfde e-mailhandtekening te gebruiken. Dit draagt bij tot jouw professionalisme en brand!

In Outlook kan je op een eenvoudige manier zelf een e-mailhandtekening maken en er een foto, jouw logo en links aan toevoegen naar je social media, freebie etc.

Wil je het allemaal iets professioneler en wil je vooral meer opvallen tussen alle andere e-mails in de inbox van jouw (potentiële) klant? Dan is  Wisestamp een handige (betalende) tool, waarbij je jouw branding kleuren, logo, foto’s etc. kunt gebruiken.

Benieuwd naar nog meer tips om je online zichtbaarheid te boosten en te connecteren met jouw potentiële ideale klant? Altijd welkom in mijn gratis webinar!

Dit is Cathy

Zoveel méér dan standaard marketingadvies

Cathy Tavernier is jouw online optimalisatie marketingstrateeg en de partner op wie je kan bouwen. Bij wie je terecht kan met ál je vragen over online marketing. Ze leert je niet alleen de wát, maar ook de hoe! Als je dat wil, implementeert ze het zelfs voor jou. Ze biedt je een stevige houvast en zorgt dat je in actie blijft. Ze bekijkt jouw marketing op lange termijn en gaat voor die authentieke connectie met jouw doelpubliek, maar ook tussen jullie beiden.

Haar klanten verspillen niet langer online hun tijd. Neen, ze worden voortaan als dé expert binnen hun vakgebied aanzien en doen niet aan pusherige sales.  En dat steeds met oog voor jou als ondernemer en als mens. Dat vindt ze superbelangrijk!

Cathy Tavernier, marketingbureau te Gent - Jouw sparringpartner op het vlak van e-mailmarketing en social media

Vergeet onze vorige posts niet!