Business

FAQ

Veelgestelde vragen

over online marketing, social media, e-mailmarketing en Optimazing

Wat is online marketing eigenlijk?

Online marketing is alles wat je online of digitaal doet om te communiceren  met je doelgroep. Zo bouw je aan jouw Know-Like-Trust factor en treed je in interactie met jouw leads. Je wil hen overtuigen van jouw expertise, zodat ze samen met jou in zee gaan. Daarom deel je vooral waardevolle zaken met jouw online publiek.

Waarom moet ik kiezen voor Optimazing?

Welk traject je ook kiest, ik doorloop steeds met jou deze 3 stappen:

  1. Analyse & Advise
  2. Activate
  3. Administer

Ik vertrek vanuit een grondige analyse van je online marketing. Daarna optimaliseren we samen jouw social media en automatiseren we jouw e-mailmarketing. We stoppen ook alle administratie die voortvloeit uit jouw online activiteiten in een aangename flow.

Kies je voor Optimazing, dan krijg je géén of-of verhaal. Ik bied jou het complete én-én verhaal. Je leert doelgericht en strategisch werken aan je online zichtbaarheid. En niet ‘omdat het moet’.

Daarnaast hou ik de vinger aan de pols en blijf je in actiemodus. Met Optimazing heb je er een online sparringpartner bij for life en kom je terecht in een warme community van gelijkgestemde onderneemsters. Kom erbij en word ook een Optimazing Lady!

Waarom lopen het Shine & Amaze traject over 4 maanden?

Wil je je online marketing aanpakken zoals het hoort? Dan draait het niet alleen om zichtbaar zijn op social media, nee hoor. Key is ook om te bouwen aan een e-mailinglist en daar dan ook iets mee aan te vangen op de juiste manier. En niet door te gaan spammen, dus.

Wil je een gezonde online marketing opzetten en leren hoe je alle parameters correct bijstuurt, dan mag je toch rekenen op vier maanden vooraleer alles online goed draait. We gaan stap voor stap aan de slag zonder onszelf voorbij te lopen. Akkoord?

Kan je ook korte trajecten volgen bij Optimazing?

Ja, dat kan!

Zo kan je volledig op je eigen tempo jouw kennis bijschaven via de online trainingen van Optimazing. Je krijgt alle nodige tips & tricks mee over social media, contentplanning, e-mailmarketing, etc. De Optimazing Academy Online is permanent beschikbaar vanaf april 2020.

Ook kan je je inschrijven voor één van onze dagworkshops, waarbij telkens 1 online marketing topic onder de loep wordt genomen.

Als je dat liever hebt, kunnen we ook 1-op-1 werken, jij en ik. Dan plannen we een Star-dag in, precies op jouw maat. Daarna bekijken we samen in hoeverre je nog persoonlijke nabegeleiding wenst.

Waarom werkt Optimazing ook in groepen?

Telkens als ik gelijkgestemde ondernemers samenbreng, dan komen daarbij enorme positieve vibes vrij en hangt er massa’s energie in de lucht. Ooit was dit voor mezelf als ondernemer ook een enorme openbaring.

Vaak zie je zelf de oplossing niet meteen voor je eigen probleem. Een andere ondernemer, die minder betrokken is bij jouw bedrijf, ziet die dan gemakkelijker. En zo leer je van elkaar, laat je elkaar groeien. Uiteindelijk krijgen we vroeg of laat allemaal te maken met dezelfde groeipijnen. Het zijn signalen dat we steeds hoger klimmen op de business ladder.

Kan je ook 1-op-1 werken met Optimazing?

Ja, dat kan in het Star traject! Na het intakegesprek maak ik voor jou een traject op, precies op maat van jouw wensen en jouw business. Nadien bekijken we samen of je nog persoonlijke nabegeleiding wenst.

Waarom kan je niet alleen kiezen voor de module social media of de module e-mailmarketing?

Online marketing is géén of-of verhaal. Het is een vicieuze cirkel, waarbij social media wordt ingezet om verkeer te leiden naar jouw website. Eens deze leads op jouw website komen, kunnen ze intekenen op jouw nieuwsbrief. En zo vergroot jij jouw e-mailinglist. Aha, we zijn er!

Met een goed gevulde e-mailinglist kan je heel gericht en 1-op-1 met jouw potentiële klanten in interactie treden. Zo werk je aan die cruciale Know-Like-Trust factor.

Ben je enkel online zichtbaar via social media en doe je verder helemaal niets met jouw warme leads? Dan bereik je nooit een maximale impact en loop je veel klanten mis online. Dankzij e-mailmarketing vang je die warme klanten dus wél.

Verder is het belangrijk om je online marketing doelgericht en met het nodige tijdsbesef te doen. Dankzij praktische tools die ik jou optimaal leer te gebruiken, verkrijg je veel meer impact online in veel minder tijd. En die resultaten bereik je dus niet, als je maar op 1 onderdeel van online marketing focust.

Moet ik kennis hebben van online marketing om met Optimazing samen te werken?

Enige kennis van social media is een plus, maar zeker geen must. Tijdens de analysefase bekijk ik grondig waar jij staat met jouw kennis. Nadien krijg je van mij alle tools en know-how om je voor te bereiden op een traject of opleiding, als dit nodig blijkt.

Mocht je bijvoorbeeld nog geen Facebookpagina hebben, dan maak je die aan op basis van duidelijke stap-voor-stap instructievideo’s. Zo kan je zonder probleem instappen in gelijk welke opleiding of traject.

Sowieso krijg je bij Optimazing steeds het advies en de begeleiding die helemaal aansluiten bij je wensen, noden en voorkennis.

Waarom begint de aanpak van Optimazing altijd met een analyse?

Je kunt de optimale weg naar je bestemming niet bepalen als je niet weet vanwaar je vertrekt. Toch?

Daarom begint mijn begeleiding altijd met een grondige analyse van je huidige online marketing en social media. Zo heb ik een duidelijk zicht op je sterktes en opportuniteiten. We weten precies welke stappen we moeten zetten om die opportuniteiten om te zetten in haalbare objectieven.

Wanneer zijn we een Optimazing match?

We zijn een Optimazing match als ik je vooruit kan helpen met jouw online zichtbaarheid. Als jij een duidelijk beeld hebt van je aanbod en goed beseft dat online marketing tijd en actie vergt.

In principe moet je nog geen website hebben of actief zijn op social media. Is dat wel het geval, dan is dat alvast een plus!

Waarom biedt Optimazing altijd nabegeleiding aan?

Die persoonlijke nabegeleiding is cruciaal. Want die zorgt ervoor dat je ook na het traject aan de slag blijft met je online marketing en social media. Zo ben je zeker dat al je inspanningen blijvend rendement opleveren. Vrij belangrijk, toch?

Waarom adviseert Optimazing AutoRespond als e-mailsoftware?

AutoRespond is een full package, geschikt voor e-mailmarketing én shopping carts. Wat ik persoonlijk een enorme plus vind!

Daarnaast kan ik de nodige formulieren integreren op jouw website. Die zijn op hun beurt gelinkt aan de lijstmanagers in AutoRespond en zo kan je automatiseringen vlotjes laten lopen. Dit alles uiteraard volgens de GDPR-wetgeving.

Nog een voordeel? Je kan ontzettend segmenteren in jouw doelgroepen en geautomatiseerde mails. De kans dat je mensen meermaals mailt over die nieuwe workshop, terwijl ze zich net hadden ingeschreven, is daardoor nihil. Zoiets wil je toch niet?!

Indien je dat wenst, kan je je pakket ook uitbreiden met de shopping cart. Dat geeft je heel wat mogelijkheden  om mensen online te laten kopen of zich online in te schrijven. De factuur volgt onmiddellijk met de nodige bevestiging- en herinneringsmails. En als kers op de taart heeft Autorespond een heel goede supportdesk in het Nederlands.

Werk je liever met andere e-mailmarketingsoftware? Geen probleem! We stemmen graag met jou af welke software het beste bij jouw bedrijf en toekomstplannen past.

Ik ben een mannelijke ondernemer. Kan ik niet terecht voor hulp bij Optimazing?

Toch wel, hoor. Ik help graag iedere ambitieuze ondernemer/onderneemster die meer online zichtbaarheid wil. Die het nut inziet van social media en e-mailmarketing. Die bereid is hierin tijd te steken, zodat we er samen een succesverhaal van maken.

Of je nu man of vrouw bent, het doet er niet toe. Wat ik wel superbelangrijk vind, is dé klik. Die moet er gewoon zijn tussen ons. Opvallend is dat 90 % van mijn klanten tot nu toe vrouwen waren… Tja! Vandaar dus de (vrouwelijke) tone of voice op mijn website.

Ben je een man en is die klik er evengoed? Dan zijn we een Optimazing match, no doubt! 🙂

Heb je een vraag over online marketing, social media of mijn persoonlijke aanpak?

Laat het me weten en ik help je graag verder!