
Brrr! Het vierde kwartaal kent een natte, frisse start. Even fris als de plannen in je hoofd? Voor zowat elke ondernemer betekent het najaar: vooruitkijken naar het nieuwe jaar en verse doelen stellen.
Zeg eens, wat voor geweldigs wil jij bereiken in 2021? Meer klanten gelukkig maken en nóg meer omzet draaien? Hell yeah! 😊
Dan is een optimale online zichtbaarheid een must, wil je zoveel mogelijk nieuwe klanten bereiken en een maximale impact maken online. Eeeuh… niets nieuws, toch?
De minder leuke kantjes van je online marketing
I know you know! Je weet al dat je consistent aanwezig hoort te zijn online. Je post, blogt en vlogt zelfs met veel overgave. En – echt waar – da’s top!
Maar je beseft ook dat die online zichtbaarheid immens veel tijd in beslag neemt. Dat jouw acties niet altijd het gewenste resultaat opleveren. En dat het je soms wel eens ontbreekt aan inspiratie…
Hoe vang je die minder leuke kantjes van online marketing op?
Wil je meer online impact zonder veel tijd te verspillen, dan is het cruciaal dat je ook een marketing strategieplan opmaakt. En ja, dat doe je best NU al voor 2021.
Marketing strategie plan vs. marketing plan
Ik spreek bewust over het opmaken van een MARKETING ‘STRATEGIE’ PLAN en niet van een marketing plan.
Het verschil is dat jouw marketing strategieplan uitlegt welke marketingdoelen je wil bereiken en hoe je die plant te bereiken. Het is jouw focus- en groeiplan, het uitspreken van jouw ambitie.
Jouw marketing plan maakt deel uit van jouw marketing strategieplan. Het omvat alle marketingacties die je wil uitvoeren om jouw doelen te bereiken (blog, nieuwsbrief, webinar, workshop…).
Jouw marketing strategieplan is dus als het ware de basis van jouw marketing plan. Of nog anders gezegd: het marketing strategieplan is de ‘WAT’ en het marketing plan is de ‘HOE’. Wat je wil bereiken en hoe je dat wil bereiken.
”“Without a plan, even the most brilliant business can get lost. You need to have goals, create milestones and have a strategy in place to set yourself up to success. – Yogi Berra
Jouw online marketing strategie nu al plannen voor 2021. Waarom?
Jouw online marketing strategieplan doet al jouw marketingacties voor een heel jaar uit de doeken:
– Welke doelen wil je dit jaar bereiken?
– Hoe ga je die juist opsplitsen over de vier kwartalen?
– Hoe vertaal je die doelen naar het contentplan voor je social media, je blog, je nieuwsbrief, je workshops… ?
Weet je niet hoe hieraan te beginnen? Geen nood! Klik hier en ontdek een uitgebreid stappenplan om concreet aan de slag te gaan met jouw marketing strategieplan.
Maar… ik hoor je al stilletjes denken: Wat een extra pak werk! Daarnet had je toch beloofd dat ik juist MINDER TIJD zou stoppen in mijn online marketing?!
Correct. Waarom jouw online marketing strategie dan nu al plannen voor 2021?
Dit is het korte antwoord: een online marketing strategieplan bezorgt jou een véél betere focus om doelgericht en efficiënt het maximale te halen uit je online zichtbaarheid.
Lees verder en ontdek wat je er concreet bij wint!
Vijf niet te missen voordelen van jouw online marketing strategie
CONCLUSIE:
Ja, je online marketing strategie slim van tevoren plannen heeft absoluut zijn voordelen: betere cijfers, een efficiënte agenda, gemoedsrust, tijdswinst en een geloofwaardig imago online!
Maar… wat, waar, hoe en wanneer begin je nu aan zo’n marketing strategieplan?
No worries!
Gratis webinar: Slim je marketing klaarstomen voor 2021!
Dat leg ik je graag persoonlijk uit in dit gratis webinar: “Stoom je marketing voor 2021 nu al slim klaar!”
Dit kom je te weten:
• Wat een slimme aanpak van jouw marketing in 2021 precies inhoudt;
• Waarom je jouw marketing voor volgend jaar best nu al klaarstoomt;
• Hoe je je marketingactiviteiten aanpakt als je meer impact wil in minder tijd;
• Hoe je concreet aan de slag gaat met zo’n slimme marketingaanpak.
Dus, wat heb je te verliezen? Helemaal niets!