Ontdek de voordelen van het recycleren van social media posts en
leer hoe je met deze 7 tips een succesvolle marketingstrategie
kunt opzetten zonder veel tijd te verliezen
Met meer zichtbaarheid, impact en tijdwinst als gevolg voor jou!
Als ondernemer is tijd kostbaar en wil je het meeste uit jouw marketinginspanningen halen. Maar als je telkens nieuwe social media posts moet bedenken, schrijven en publiceren, kan dit behoorlijk tijdrovend zijn. Gevolg: je laat het soms al eens links liggen. Nefast uiteraard voor jouw zichtbaarheid.
Gelukkig is er een oplossing: het recycleren van jouw social media posts.
Ja echt, helemaal goed… dat is als je het op de juiste manier doet!
Geen zorgen, ik vertel het je allemaal in deze blog!
But first things first!
Wat is dat precies: recycleren van social media posts?
Het recycleren van social media posts betekent dat je jouw bestaande content hergebruikt, zodat deze opnieuw kan worden gepost op jouw social media kanalen. Dit kan door de inhoud van jouw bestaande posts te updaten, aan te passen of opnieuw te delen. (Lees zeker verder, want hoe je dat doet is belangrijk!)
Waarom is het recycleren van social media posts belangrijk?
Er zijn verschillende redenen waarom het recycleren van social media posts belangrijk kan zijn voor jouw marketingstrategie:
Hoe doe je dat nu precies dat recycleren van je social media posts?
Nu je weet waarom het recycleren van social media posts belangrijk kan zijn voor jouw marketingstrategie, is de volgende vraag hoe je dit het beste kunt doen. Want we gaan uiteraard gewoon maar gaan delen en copy/pasten! We gaan niet alleen voor die tijdwinst, want wij willen impact met onze online marketingactiviteiten!
Als je het doet, moet je het goed doen! Anders ben je wel degelijk jouw tijd aan het verspillen.
Zeven tips om jouw social media posts op de juiste manier te recycleren
En nu voor de criticasters onder ons!
Als je geen rekening houdt met de hierboven opgegeven tips, kan de herhaling écht gaan opvallen én dus saai overkomen voor jouw volgers. Pas deze tips toe, zodat je de interesse van jouw doelgroep blijft behouden en triggeren.
Plus krijg ook jij nieuwe inzichten in jouw business, zijn er bepaalde trends en groei jij zelf ook als ondernemer. Dit alles heeft een impact op jouw business, jouw expertise en de doelgroep die je wenst te bereiken.
Mijn conclusie
Het is belangrijk om te onthouden dat het recycleren van social media posts een handige manier kan zijn om tijd te besparen en jouw marketingstrategie kan verbeteren als je het efficiënt toepast.
Het is aan te raden en belangrijk om de inhoud regelmatig bij te werken en te variëren om de interesse van jouw doelgroep te behouden en betrokkenheid te blijven stimuleren. Want daar draait het om: te zorgen dat jouw doelgroep in actie schiet en reageert op jouw social media posts, een intakegesprek met jou boekt, zich inschrijft op jouw emailinglijst… om tenslotte klant van jou te worden.
En nog een gouden tip/bemerking
Gewoon omdat ik het écht niet kan laten!😉
Consistent online aanwezig zijn, betekent niet dat je iedere dag MOET posten of meermaals moet posten per dag op één social media kanaal. Dat laatste is zelfs nefast voor jouw zichtbaarheid. Post je meerdere malen per dag op één kanaal, dan gaan jouw posts onderling met elkaar concurreren. En dat is nu ook niet de bedoeling.
Plus raakt jouw doelgroep je mogelijks een beetje beu (zeker als jouw posts gaan over verkopen, verkopen… én nog eens verkopen) en haken ze sneller af of snoozen ze jou even, wat nu ook niet de bedoeling is. Zeker niet na alle effort die jij steekt in jouw online zichtbaarheid!
En ga bovenal voor waarde! Zorg ervoor dat de inhoud die je deelt herkenbaar is voor jouw doelgroep dus van toegevoegde waarde is!
Wil jij nog meer eenvoudig jouw online succes vergroten?
Volg dan zeker mijn allernieuwste masterclass ‘9 Krachtige Pijlers Om Eenvoudig Je Online Succes Te Boosten’.
Deze masterclass is een aanrader als jij als ondernemer jouw impact online wilt vergroten, zonder hierbij nog veel tijd te verspillen en op lange termijn met jouw ideale klant wil connecteren en verder wilt bouwen aan die vertrouwensrelatie.
Bovendien deel ik in deze masterclass een nooit eerder gedeeld belangrijk inzicht!
Dit is Cathy
Jouw online sparringpartner in e-mailmarketing & social media
Cathy Tavernier is online media expert en jouw partner op wie je kan bouwen. Bij wie je terecht kan met ál je vragen over online marketing. Ze leert je alles wat ze weet. Niet alleen de wát, maar ook de hoe! Ze biedt je een stevige houvast en zorgt dat je in actie blijft.
Met Optimazing, haar online marketingbureau in hartje Gent, helpt Cathy ambitieuze ondernemers zoals jij hun identiteit online neer te zetten door aan de slag te gaan met jouw e-mailmarketing en jouw social media optimalisatie, zodat jij de juiste klanten bereikt en zo meer business genereert.
En dat steeds met oog voor jou als ondernemer en als mens. Dat vindt ze super belangrijk! Pretty optimazing, yes!
Vergeet onze vorige posts niet!