
In mijn vorige blog ‘Dankzij e-mailmarketing doe je golden business, Al-tijd’ las je al dat e-mailmarketing cruciaal is voor jouw bedrijf. En vooral dat je jouw nieuwsbrieven best op regelmatige tijdstippen verstuurt via een geautomatiseerde flow. Tja, dan moet je wel eerst e-mailadressen hebben, natuurlijk… En daarom gaat deze blog over een freebie of gratis weggever!
Wat is een freebie?
Maar laten we beginnen bij het begin. Wat schuilt er achter zo’n gratis weggever? Ook wel klantenmagneet, lead magnet of freebie genoemd.
Wel, het idee is dat je iets waardevols helemaal gratis aanbiedt aan jouw potentiële klant. Die freebie is zelfs waardevoller dan alles wat je al online aanbiedt in je blogs, vlogs en socialmediaposts. Gevolg? Jouw ideale klant wil je gratis weggever zó graag hebben dat hij er met plezier voor ‘betaalt’ met zijn e-mailadres. Et voilà!
Elk e-mailadres is goud waard
Die e-mailadressen zijn de goudklompjes van jouw bedrijf. Want elke persoon die jou zijn e-mailadres geeft, zegt eigenlijk dat hij fan is van jou. Dat hij jou verder wil leren kennen. De Know-Like-Trust factor is op dat moment dus al aan het groeien. En dat is wat je uiteraard wil! Want zonder dat vertrouwen kan je geen sterke klantenrelatie opbouwen.
Maar… hoe kom je nu aan die e-mailadressen? Hoe krijg je mensen zover dat ze jou hun e-mailadres geven? Nope, mensen doen dit zeker niet zomaar… Ze krijgen al genoeg e-mails in hun inbox en kijken zeker niet uit naar nóg meer. Waarom ze hun adres dan toch aan jou geven? Omdat ze in jou geloven en meer bepaald in jouw expertise. En omdat ze weten dat jij wél waarde zal delen met hen.
De freebie, jouw onweerstaanbare gratis weggever
Hoe krijg je die potentiële klanten dan precies op jouw e-mailinglist? Dat doe je door ze een onweerstaanbaar gratis aanbod te doen in de vorm van een freebie.
Willen we wel iets afspreken? Jouw freebie is pas fenomenaal als hij superwaardevol is en een top-of-mind probleem van jouw ideale klant oplost. Met minder pakken we niet uit, alright?
Oké, hoe begin je nu aan zo’n freebie? Geen idee? Lees dan zeker verder en schiet in actie!
5 criteria voor een fenomenale freebie die klanten genereert
Op weg naar jouw fenomenale freebie!

Alriiiight! Ik heb je overtuigd over de meerwaarde van een freebie en je wil ook wel graag zo’n e-maillist die alsmaar groeit. Die de vertrouwensband met jouw ideale klant een boost geeft. Zodat jij top-of-mind blijft bij je leads en bestaande klanten, zodat jouw expertstatus groeit.
Alleen… je weet niet goed hoe te beginnen aan zo’n gratis weggever. Dat begrijp ik.
Je hebt nu 3 opties. Of je laat het idee sudderen (en gaat niet in actiemodus, wat ik je persoonlijk niet zou aanraden), je kiest voor de 2de optie en schrijft je onmiddellijk in voor de ‘Dazzling e-maillist builder’ online training of…
Je gaat voor de 3de optie en klikt op de onderstaande button en ontvangt een inspiratievideo met de nodige tips & tricks met vragenlijst om alvast het onderwerp van jouw fenomenale freebie te bepalen. Of gewoon te ontdekken waarom jouw huidige freebie niet aanslaat.
En daarna is het aan jou of je alles zelf wilt gaan uitzoeken, intekent voor de online training of met mij persoonlijk aan de slag wenst te gaan.
Wat je ook doet! Het is super dat je alvast 1 actie onderneemt. Aan jou te beslissen of je gaat voor een grote stap vooruit of kleine stapjes vooruit. Zolang je maar vooruit gaat!
Je hebt niets te verliezen, want optie 3 is volledig gratis én heeft impact! 😊
Vergeet onze vorige
posts niet!

