E-mailmarketing, dé manier om het contact te onderhouden met je warme leads en klanten.

Dankzij e-mailmarketing doe je
golden business. Al-tijd.

In deze coronatijden probeer ik toch wat bewuster om te gaan met die me-time en q-time met het gezin. Zo had ik me vorige zondag lekker in het zonnetje genesteld op ons terras. Nam ik er wat leesvoer bij en… vlam!

Het eerste artikel dat ik tegenkom: ‘De verkoper als thuiswerker – 5 tips om te verkopen zonder handdruk’. Zonder handdruk? Dat betekent dus online. Ik meteen getriggerd, aja!

Dus ik haal automatisch pen en papier en lees uiterst geconcentreerd verder. Dit tot groot jolijt van mijn dochter, die vrolijk opmerkt dat het nog lang heeft geduurd, dat stilzitten en relaxen. Sja, het beestje kruipt waar het niet gaan kan…

Bouw consistent aan die Know-Like-Trust factor

Dankzij e-mailmarketing in connectie blijven met je warme leads en klanten.

De eerste tip luidt: ‘Hou contact zonder te willen verkopen.’ Daar wil ik in deze blog even op focussen. Want inderdaad, de key is consistent te bouwen aan die Know-Like-Trust factor. En dat doe je dus níet in een verkoopgesprek.

Wel bouw je vertrouwen op door waarde te delen, het liefst veel en vaak genoeg. De snelste en gemakkelijkste weg om jouw expertise te delen? Online natuurlijk. Denk aan freebies (weggevers), je nieuwsbrief, alle social mediaberichten die je plaatst, blogs, webinars… En geloof me: geven loont!

Waarde delen stopt ook niet na 1 gesprek, 1 nieuwsbrief of bij het downloaden van je gratis weggever. Zorg dat je de interactie met jouw ideale doelgroep blijft onderhouden. De quote ‘If people like you, they’ll listen to you, but if they trust you, they’ll do business with you’ van Zig Ziglar zegt het voor mij helemaal.

Bij e-mailmarketing heb jij alle touwtjes in handen

Met e-mailmarketing heb je zelf de touwtjes in de hand en bouw je op je eigen grond! Hier spelen algoritmes geen rol!

Koester de waardevolle e-mailadressen die je hebt gekregen. Het zijn kostbare geschenkjes. Beschouw ze als een gouden handdruk, letterlijk dan, want jij krijgt daardoor alle touwtjes in handen. Jij beslist zelf wanneer je een nieuwsbrief verstuurt én naar wie.

Extra tip: Zorg voor een onweerstaanbare titel en waardevolle inhoud, 

dan wordt jouw e-mail zeker gelezen. De allergrootste troef volgens mij? Bij e-mailmarketing ben je niet langer afhankelijk van die geheime (en vervelende) algoritmes van Facebook of Google om contact op te nemen met je warme leads. Jij bestuurt helemaal zelf de teugels. So, work that magic!

En schrijft iemand zich toch uit voor jouw nieuwsbrief, terwijl je wél voldoende waarde hebt gedeeld? Dan waren jullie gewoon geen perfect match made in heaven. Dan was die persoon geen ideale klant voor jou en weet je, dat is helemaal oké.

Automatiseer je e-mailmarketing

Zorg voor de nodige opvolgmails na het downloaden van jouw freebie en automatiseer om tijd te winnen.

Wist je dat je het hele proces achter jouw e-mailmarketing perfect kan automatiseren?

De inschrijving op je nieuwsbrief, het downloaden van je gratis weggever, alle opvolgmails…

Je kan dit alles heel eenvoudig automatisch laten verlopen. Je hoeft die flow maar 1 keer op te zetten en klaar! Een minimale tijdsinvestering met een maximale impact, dus. Automatiseren doe je door slim gebruik te maken van e-mailmarketingsoftware. Dat is nu zelfs wettelijk verplicht volgens de GDPR-wetgeving. Je vindt heel wat e-mailmarketingsoftware tools op de markt die min of meer op eenzelfde manier werken.

Dit zijn de meest bekende: Mailchimp, Activecampaign, Mailblue, Flexmail en AutoRespond. Voor die laatste tool kies ik resoluut. Ontdek hier waarom ikzelf en andere ondernemers hevige fan van Autorespond zijn.

Van e-mailmarketing naar golden business

E-mailmarketing is dus veel eenvoudiger dan de meeste ondernemers denken. Kort samengevat:

Connecteer online met je ideale en bestaande klanten;

Stop hun persoonlijk e-mailadres in je e-mailmarketingsoftware tool

Zorg voor een weggever van jewelst, zo eentje waarvan jouw fans achterover vallen.

Verspreid jouw expertise via jouw nieuwsbrief, social media en blogs;

Zorg voor consistente opvolgmails, zodat je top of mind blijft.

Zo bouw je dus aan je Know-Like-Trust factor, wordt de connectie met je ideale klant alleen maar groter en doe je in no time golden business!

Hoe kom je nu aan een dazzling e-maillist?

Online werken op eigen tempo aan jouw e-mailinglist dankzij de Dazzling e-maillist builder.

Weet je niet goed waar te beginnen met die e-mailmarketing? Hoe je alles precies moet opzetten? Je wil echt wel stappen vooruitzetten, maar je hebt niet langer goesting om alles zelf op te zoeken in Google? I get you!

Daarom heb ik een online cursus uitgewerkt: de ‘Dazzling e-maillist builder’. Da’s een cursus op je lijf geschreven als je graag bijleert op je eigen tempo, efficiënt werkt aan je business en tóch nog extra begeleiding wil van mij. Deze online cursus gaat live maandag 20 april om 14 uur. Alle info over de ‘Dazzling e-maillist builder vind je hier.

Zet jij al in op e-mailmarketing? Of weet je niet hoe hieraan te beginnen? Of zit je volledig vast. Blijf niet langer bij de pakken zitten en dromen, maar schiet uit de startblokken! Gun jezelf die gemoedsrust, zéker in economisch mindere tijden en start met bouwen aan die e-mailinglist.

Ja, ik wil meer te weten komen over de Dazzling e-maillist builder

Vergeet onze vorige
posts niet!

E-mailmarketing, dé manier om het contact te onderhouden met je warme leads en klanten.

Dankzij e-mailmarketing doe je golden business. Al-tijd.

| e-mailmarketing, emailfunnels, Nieuwsbrief, Onlinemarketing | No Comments
Dankzij e-mailmarketing doe je golden business. Al-tijd. In deze coronatijden probeer ik toch wat bewuster om te gaan met die me-time en q-time met het gezin. Zo had ik me…

Best known beats best, een hamburger en jouw online zichtbaarheid

| Blog, Marketingplanner, Nieuwsbrief, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
'Best known beats best' En wat dit , samen met een hamburger, alles  zegt over jouw online zichtbaarheid en jouw succes! Online zichtbaarheid is key en omdat ik het ook…
Moet ik nu echt alles van online marketing doen? Bloggen en een nieuwsbrief schrijven?

Bloggen en ook nog eens een nieuwsbrief schrijven?

| Blog, Marketingplanner, Nieuwsbrief, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
 Moet ik nu bloggen en ook nog een nieuwsbrief versturen? Is het 'of bloggen of een nieuwsbrief schrijven' of  is het 'bloggen én een nieuwsbrief schrijven'? Het is een feit,…
Optimazing-foutmelding-404-error-pagina-oplossing

Vergeet hem niet: de 404 error pagina

| Onlinemarketing, Zoekmachine optimalisatie | No Comments
Zo maak je de perfecte 404 error pagina voor je verdwaalde websitebezoekers. Verlies je websitebezoekers niet door een foutmelding! Herken je dat gevoel? Je wilt snel iets opzoeken op het…
Een professionele e-mailhandtekening zorgt ervoor dat je opvalt in de inbox van jouw potentiële klant

5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding

| Onlinemarketing | No Comments
5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding! Je bent waarschijnlijk stomverbaasd, maar toch is het zo! Al bij stilgestaan hoeveel keer per dag je een e-mail…
Bouw aan je Know-Like-Trust factor door waardevolle content te delen met jouw doelgroep, die inspeelt op hun problemen.

Beveiligd: Marketingplanner 04/2019 – 7 tips om de vertrouwensrelatie met je fans te doen groeien en klanten te werven

| Marketingplanner | No Comments
De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Vul het wachtwoord hieronder in om hem te kunnen bekijken: Wachtwoord:
Optimazing bloggen

Bloggen, moet dat nu echt?! Voordelen en mogelijkheden

| Onlinemarketing, Social Media | No Comments
Bloggen, moet dat nu echt?! De voordelen en mogelijkheden. In mijn blog "Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!", had ik het al over het fundament…

Beveiligd: Marketingplanner 03/2019 – 10 tips voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines

| Marketingplanner | No Comments
De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Vul het wachtwoord hieronder in om hem te kunnen bekijken: Wachtwoord:

De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw onlinemarketing pure tijdsverspilling wordt!

| Marketingplanner, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw onlinemarketing pure tijdsverspilling wordt! Maar geen paniek! Je kan ze eenvoudig oplossen! Wil jij online meer zichtbaar zijn, maar slaag je hier maar…

Beveiligd: Marketingplanner 02/2019 – Onderneem actie, blijf consistent met je onlinemarketing

| Marketingplanner | No Comments
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!

| Onlinemarketing | No Comments
Bovenstaande vraag is een vraag die ik wel wekelijks krijg. En iedere keer sta ik versteld van die vraag.
Doelgroep bepalen voor je onlinemarketing - Optimazing

Beveiligd: Marketingplanner 01/2019- Jouw doelgroep

| Marketingplanner | No Comments
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.
Optimazing Pion

Heb je je doelgroep goed voor ogen?

| Onlinemarketing | No Comments
Weinigen zijn er echt bewust mee bezig (zonder al te veel tijd aan te verliezen), velen verliezen er de moed wel eens door.

Laat een reactie achter