Skip to main content
Dankzij e-mailmarketing doe je golden business. Al-tijd.

Dankzij e-mailmarketing doe je
golden business. Al-tijd.

In deze coronatijden probeer ik toch wat bewuster om te gaan met die me-time en q-time met het gezin. Zo had ik me vorige zondag lekker in het zonnetje genesteld op ons terras. Nam ik er wat leesvoer bij en… vlam!

Het eerste artikel dat ik tegenkom: ‘De verkoper als thuiswerker – 5 tips om te verkopen zonder handdruk’. Zonder handdruk? Dat betekent dus online. Ik meteen getriggerd, aja!

Dus ik haal automatisch pen en papier en lees uiterst geconcentreerd verder. Dit tot groot jolijt van mijn dochter, die vrolijk opmerkt dat het nog lang heeft geduurd, dat stilzitten en relaxen. Sja, het beestje kruipt waar het niet gaan kan…

Bouw consistent aan die Know-Like-Trust factor

Dankzij e-mailmarketing in connectie blijven met je warme leads en klanten.

De eerste tip luidt: ‘Hou contact zonder te willen verkopen.’ Daar wil ik in deze blog even op focussen. Want inderdaad, de key is consistent te bouwen aan die Know-Like-Trust factor. En dat doe je dus níet in een verkoopgesprek.

Wel bouw je vertrouwen op door waarde te delen, het liefst veel en vaak genoeg. De snelste en gemakkelijkste weg om jouw expertise te delen? Online natuurlijk. Denk aan freebies (weggevers), je nieuwsbrief, alle social mediaberichten die je plaatst, blogs, webinars… En geloof me: geven loont!

Waarde delen stopt ook niet na 1 gesprek, 1 nieuwsbrief of bij het downloaden van je gratis weggever. Zorg dat je de interactie met jouw ideale doelgroep blijft onderhouden. De quote ‘If people like you, they’ll listen to you, but if they trust you, they’ll do business with you’ van Zig Ziglar zegt het voor mij helemaal.

Bij e-mailmarketing heb jij alle touwtjes in handen

Met e-mailmarketing heb je zelf de touwtjes in de hand en bouw je op je eigen grond! Hier spelen algoritmes geen rol!

Koester de waardevolle e-mailadressen die je hebt gekregen. Het zijn kostbare geschenkjes. Beschouw ze als een gouden handdruk, letterlijk dan, want jij krijgt daardoor alle touwtjes in handen. Jij beslist zelf wanneer je een nieuwsbrief verstuurt én naar wie.

Extra tip: Zorg voor een onweerstaanbare titel en waardevolle inhoud, dan wordt jouw e-mail zeker gelezen. De allergrootste troef volgens mij? Bij e-mailmarketing ben je niet langer afhankelijk van die geheime (en vervelende) algoritmes van Facebook of Google om contact op te nemen met je warme leads. Jij bestuurt helemaal zelf de teugels. So, work that magic!

En schrijft iemand zich toch uit voor jouw nieuwsbrief, terwijl je wél voldoende waarde hebt gedeeld? Dan waren jullie gewoon geen perfect match made in heaven. Dan was die persoon geen ideale klant voor jou en weet je, dat is helemaal oké.

Automatiseer je e-mailmarketing

Zorg voor de nodige opvolgmails na het downloaden van jouw freebie en automatiseer om tijd te winnen.

Wist je dat je het hele proces achter jouw e-mailmarketing perfect kan automatiseren?

De inschrijving op je nieuwsbrief, het downloaden van je gratis weggever, alle opvolgmails…

Je kan dit alles heel eenvoudig automatisch laten verlopen. Je hoeft die flow maar 1 keer op te zetten en klaar! Een minimale tijdsinvestering met een maximale impact, dus. Automatiseren doe je door slim gebruik te maken van e-mailmarketingsoftware. Dat is nu zelfs wettelijk verplicht volgens de GDPR-wetgeving. Je vindt heel wat e-mailmarketingsoftware tools op de markt die min of meer op eenzelfde manier werken.

Dit zijn de meest bekende: Mailchimp, Activecampaign, Mailblue, Flexmail en AutoRespond. Voor die laatste tool kies ik resoluut. Ontdek hier waarom ikzelf en andere ondernemers hevige fan van Autorespond zijn.

Van e-mailmarketing naar golden business

E-mailmarketing is dus veel eenvoudiger dan de meeste ondernemers denken. Kort samengevat:

Connecteer online met je ideale en bestaande klanten;

Stop hun persoonlijk e-mailadres in je e-mailmarketingsoftware tool

Zorg voor een weggever van jewelst, zo eentje waarvan jouw fans achterover vallen.

Verspreid jouw expertise via jouw nieuwsbrief, social media en blogs;

Zorg voor consistente opvolgmails, zodat je top of mind blijft.

Zo bouw je dus aan je Know-Like-Trust factor, wordt de connectie met je ideale klant alleen maar groter en doe je in no time golden business!

Hoe kom je nu aan een dazzling e-maillist?

Online werken op eigen tempo aan jouw e-mailinglist dankzij de Dazzling e-maillist builder.

Weet je niet goed waar te beginnen met die e-mailmarketing? Hoe je alles precies moet opzetten? Je wil echt wel stappen vooruitzetten, maar je hebt niet langer goesting om alles zelf op te zoeken in Google? I get you!

Download dan de  GRATIS inspiratievideo en vragenlijst, zodat je aan de slag kan met de opmaak van jouw gratis weggever, jouw freebie.
Je krijgt onmisbare knowhow mee om je freebie onweerstaanbaar te maken en krijgt een handige vragenlijst die je helpt je ideale onderwerp te vinden.

Je achterhaalt de top-of-mind problemen van je ideale klant en gaat meteen na het invullen van de vragenlijst en het bekijken van de inspiratievideo meteen aan de slag om een fenomenale freebie te maken voor jouw doelgroep.

Waar wacht je nog op?! Go for it, zou ik zeggen. 💪
Oh ja, ik wil hiermee meteen aan de slag, Cathy!

Dit is Cathy

Jouw online sparringpartner in e-mailmarketing & social media

Cathy Tavernier is online media expert en jouw partner op wie je kan bouwen. Bij wie je terecht kan met ál je vragen over online marketing. Ze leert je alles wat ze weet. Niet alleen de wát, maar ook de hoe! Ze biedt je een stevige houvast en zorgt dat je in actie blijft.

Met Optimazing, haar online marketingbureau in hartje Gent, helpt Cathy ambitieuze ondernemers zoals jij hun identiteit online neer te zetten door aan de slag te gaan met jouw e-mailmarketing en jouw social media optimalisatie, zodat jij de juiste klanten bereikt en zo meer business genereert.

En dat steeds met oog voor jou als ondernemer en als mens. Dat vindt ze super belangrijk! Pretty optimazing, yes!

Cathy Tavernier, marketingbureau te Gent - Jouw sparringpartner op het vlak van e-mailmarketing en social media

Vergeet onze vorige posts niet!