‘Best known beats best’

En wat dit , samen met een hamburger, alles  zegt over jouw online zichtbaarheid en jouw succes!

Online zichtbaarheid is key en omdat ik het ook wel eens van de grote kleppers wou leren, ging ik begin deze week naar het ‘Social Media & Business bootcamp’ van John Lee, een in Engeland geboren ondernemer met Chinese roots en eigenaar van 1 van de grootste e-learning platformen voor ondernemers. Hij werkt samen met Jimmy Choo, Naomi Campbell, Tony Robbins om maar enkelen op te noemen. Ik zag een staaltje van storytelling, sales (!), mindset en ambitie.

Maar wat me bovenal bijbleef was de volgende uitspraak:

Best known, beats best!

Waarbij John Lee de volgende vraag stelde: “Wie is er zeker van dat hij een betere en gezondere hamburger kan maken dan McDonald’s?”
Uiteraard gingen al die armen in de zaal in de lucht.

En toen kwam de grote verbijstering toen hij de opmerking maakte: “En toch heeft McDonald’s een miljoenen business en jij niet!”

Slik! Dat was een waarheid als een koe. Waarmee hij eigenlijk wou zeggen dat ook al ben je de beste in jouw vakgebied, heb je meer kennis dan jouw concullega’s, diegene die het best zichtbaar is, is diegene die het meest zal verkopen.

Alsof het telepathie was, kreeg ik de volgende dag een telefoontje van één van mijn eerste klanten. Ook zij worstelde met haar sales. 2019 was toch niet zo een schitterend jaar geweest en 2020 had nu ook niet echt een denderende start. Maar wat was er gebeurd?

Van de enthousiaste onderneemster, die in het begin veel waardevolle content met haar volgers deelde, was bitter weinig overgebleven. Ik zag nu en dan eens een bericht met niet zo waardevolle content. Geen tips, geen stok achter de deur om haar volgers in actie te zetten. Ongelooflijk jammer, toch!

Dus vertelde ik haar het verhaal van de hamburger. En ze beaamde alles. In alle drukte die ze zelf creëerde door de omzet die maar niet binnenkwam, had ze daar totaal niet bij stilgestaan. Er moest geld binnenkomen om facturen te betalen, dus moest ze zeker niet veel tijd gaan besteden aan gratis waardevolle content weg te geven online.

Het verhaal van de hamburger deed haar ogen terug open. Ze had zich blind gestaard op de zichtbaarheid van haar concullega’s, medelijden gehad met zichzelf omdat het bij de ander beter liep (#isdatzo) en zich vooral gefocust om te moeten verkopen.

Ik wil maar zeggen …

Als jij online geen actie onderneemt om jouw expertise te tonen en waarde te delen om aan jouw KNOW-LIKE-TRUST factor te bouwen, dan zal het nooit lukken.
Wentel je dus niet in zelfmedelijden maar ga aan de slag met jouw kennis! Toon waarvoor jij staat aan de buitenwereld, deel waardevolle content, zodat  jouw volgers jouw beter leren kennen en een 1ste stap durven zetten naar een mogelijke samenwerking door bv. jouw gratis weggever te gaan downloaden. Zorg ervoor dat jouw volgers jou je succes gunnen!

Wil jij een bloeiend bedrijf dan zal je de volgende 4 zaken nodig hebben:

1

Kennis

Je zal de nodige kennis inderdaad moeten hebben om als expert te worden aanzien, zodat je jouw kennis met volgers en klanten kunt delen en zij op hun beurt kunnen groeien met hun business. Steek hier echter niet alleen tijd in!
2

Implementatie

Je zal jouw kennis moeten implementeren. Je zal dus in actie moeten treden om die kennis over te dragen naar jouw volgers en klanten. Want hoeveel keer gebeurt het niet dat je een (online) cursus of een boek koopt en deze dan links laat liggen wegens te druk? Self-development wordt dan plots "shelf-development." Als je begrijpt wat ik bedoel. Dus je zal in actie moeten treden!
3

Strategie

Je zal een strategie, een plan moeten uitwerken om jouw doel te bereiken! Zonder plan, geen succes. En om een plan te kunnen opstellen, moet je eerst nadenken over het doel dat jij wenst te bereiken! En dit vervolgens op papier zetten met een marketingstrategie en -planning.
4

Jouw 'Why'

Maar bovenal moet je weten waarom je doet wat je doet. Waarom jij dagelijks je bed uitkomt en je bedrijf wilt laten groeien. Laat geld geen drijfveer zijn, maar stel jezelf de vraag waarom doe ik wat ik doe? En stel jezelf vervolgens nog eens die vraag tot je bij jouw echte 'Why' komt. Het kan een echte eye-opener zijn.
Ik doe bv. wat ik doe, omdat het mij energie en een ongelooflijk goed gevoel geeft mijn klanten te zien groeien in hun online zichtbaarheid en hen te doen inzien dat dit cruciaal is voor hun bedrijf willen ze succesvol zijn.
Het is een passie, geen werk, waardoor ik op mijn manier meer kan genieten van het samenzijn met mijn kinderen en partner.

‘The definition of hell on earth is meeting the person you could have been!’

Wil je dus echt het maximum uit jezelf en je bedrijf gaan halen en scoren, zodat jij meer zichtbaar wordt en de nummer 1 wordt, dan zal je actie moeten ondernemen.

Dan zal je aan de 4 bovenstaande punten moeten werken, blijven werken en bijsturen waar nodig.

Weet jij niet hoe je in actie kunt schieten en kunt starten met het opmaken van een plan, of hoe je nu aan die online zichtbaarheid kan werken?

Zet dan de 1ste stap en schrijf je in voor het gratis webinar “7 oplossingen voor een groeiende online zichtbaarheid”!

Vergeet onze vorige
posts niet!

Best known beats best, een hamburger en jouw online zichtbaarheid

| Blog, Marketingplanner, Nieuwsbrief, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
'Best known beats best' En wat dit , samen met een hamburger, alles  zegt over jouw online zichtbaarheid en jouw succes! Online zichtbaarheid is key en omdat ik het ook…
Moet ik nu echt alles van online marketing doen? Bloggen en een nieuwsbrief schrijven?

Bloggen en ook nog eens een nieuwsbrief schrijven?

| Blog, Marketingplanner, Nieuwsbrief, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
 Moet ik nu bloggen en ook nog een nieuwsbrief versturen? Is het 'of bloggen of een nieuwsbrief schrijven' of  is het 'bloggen én een nieuwsbrief schrijven'? Het is een feit,…
Optimazing-foutmelding-404-error-pagina-oplossing

Vergeet hem niet: de 404 error pagina

| Onlinemarketing, Zoekmachine optimalisatie | No Comments
Zo maak je de perfecte 404 error pagina voor je verdwaalde websitebezoekers. Verlies je websitebezoekers niet door een foutmelding! Herken je dat gevoel? Je wilt snel iets opzoeken op het…
Een professionele e-mailhandtekening zorgt ervoor dat je opvalt in de inbox van jouw potentiële klant

5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding

| Onlinemarketing | No Comments
5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding! Je bent waarschijnlijk stomverbaasd, maar toch is het zo! Al bij stilgestaan hoeveel keer per dag je een e-mail…
Bouw aan je Know-Like-Trust factor door waardevolle content te delen met jouw doelgroep, die inspeelt op hun problemen.

Beveiligd: Marketingplanner 04/2019 – 7 tips om de vertrouwensrelatie met je fans te doen groeien en klanten te werven

| Marketingplanner | No Comments
De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Vul het wachtwoord hieronder in om hem te kunnen bekijken: Wachtwoord:
Optimazing bloggen

Bloggen, moet dat nu echt?! Voordelen en mogelijkheden

| Onlinemarketing, Social Media | No Comments
Bloggen, moet dat nu echt?! De voordelen en mogelijkheden. In mijn blog "Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!", had ik het al over het fundament…

Beveiligd: Marketingplanner 03/2019 – 10 tips voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines

| Marketingplanner | No Comments
De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Vul het wachtwoord hieronder in om hem te kunnen bekijken: Wachtwoord:

De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw onlinemarketing pure tijdsverspilling wordt!

| Marketingplanner, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw onlinemarketing pure tijdsverspilling wordt! Maar geen paniek! Je kan ze eenvoudig oplossen! Wil jij online meer zichtbaar zijn, maar slaag je hier maar…

Beveiligd: Marketingplanner 02/2019 – Onderneem actie, blijf consistent met je onlinemarketing

| Marketingplanner | No Comments
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!

| Onlinemarketing | No Comments
Bovenstaande vraag is een vraag die ik wel wekelijks krijg. En iedere keer sta ik versteld van die vraag.
Doelgroep bepalen voor je onlinemarketing - Optimazing

Beveiligd: Marketingplanner 01/2019- Jouw doelgroep

| Marketingplanner | No Comments
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.
Optimazing Pion

Heb je je doelgroep goed voor ogen?

| Onlinemarketing | No Comments
Weinigen zijn er echt bewust mee bezig (zonder al te veel tijd aan te verliezen), velen verliezen er de moed wel eens door.

Laat een reactie achter