Cathy en ik werkten samen en toch kreeg ik de nodige ruimte om zelfstandig te leren werken met de tools. Dat was voor mij de juiste aanpak!

Johan Huygh - ToManage

Ben je een Vlaamse ondernemer en redelijk actief op social media? Dan veel kans dat je Johan Huygh van ToManage al eens voorbij zag flitsen op LinkedIn, Facebook of Instagram. Aan zijn social media marketing had Optimazing niets meer toe te voegen, behalve een dikke pluim.

Johan is gedreven bezig met zijn online marketing en speelt heel goed in op de noden van zijn publiek. Waar hij wel nog hulp voor zocht, was zijn emailmarketing. Johan wilde een efficiënte flow opzetten, zodat hij warme leads sneller en beter kon opvolgen.

En nu, amper drie maanden later, pakt ToManage uit met fantastische resultaten én een overvolle agenda. Die heeft Johan zeker ook te danken aan zijn eigen inbreng en inzet. Het ideale moment dus, om deze ijverige ondernemer in de spotlights te zetten! ?

ToManage gaat voor efficiëntie op élke werkvloer

Johans business draait overduidelijk rond één sleutelwoord, namelijk: efficiëntie. “Inderdaad, ik help kmo’s en eenmanszaken met hun efficiëntie op de werkvloer. Dat is de core business van ToManage, ondertussen al bijna 9 jaar.”

Johans publiek bestaat uit 2 doelgroepen die hij door en door kent. “Ten eerste werk ik samen met kmo’s van 5 tot 150 werknemers. Ik neem hun processen, organisatie en digitalisering onder de loep: hoe werken ze? Waar botsen ze tegenaan? Waar draait het goed en waar kan het beter?”

Dankzij ToManage gaan we niet lang werken

“Van administratie tot magazijn, we optimaliseren alles wat nodig is om zo foutloos en kwalitatief mogelijk te werken én te groeien.”

Daarnaast ondersteunt Johan solo-ondernemers en micro-kmo’s met hun persoonlijke werkefficiëntie. “Ik leer hen de juiste tools te gebruiken en inzicht te krijgen in hoe ze het maximum halen uit elk gewerkt uur. Een 40-urenweek als zelfstandige en toch goed je boterham verdienen? Het ís mogelijk!”

Benieuwd hoe?
De gratis webinars van Johan zijn de ideale opstap om kennis te maken met de visie en werkwijze van ToManage.

Omdat ik ToManage alleen run (*), gaf dit wel wat problemen met de continuïteit in mijn workload. Die hing nog te veel af van ad hoc marketinginspanningen…

(*) Ondertussen heeft Johan al een gans team rond zich.

Onafhankelijk advies op maat en een anders-dan-anders aanpak

Maar vanwaar die passie? Johan: “Oorspronkelijk kom ik uit de IT-wereld. Groot was mijn frustratie toen ik mensen telkens weer de verkeerde keuzes zag maken: of ze haalden de verkeerde software in huis, of ze wisten niet dat er zulke geweldige tools bestaan.”

“De meeste ondernemers hebben geen kaas gegeten van IT, wat volstrekt normaal is. Net zij hebben het meeste nood aan die kennis en onafhankelijk advies, op maat van hún bedrijf. Met ToManage zorg ik ervoor dat elke zaakvoerder de juiste tools kiest om zijn organisatie optimaal te laten draaien.”

Naast software focust Johan ook op interne processen. “Want niet alles valt op te lossen met IT, uiteraard… (lacht). Als blijkt dat er wat hapert bij de interne communicatie, dan gaan we ook die zo goed mogelijk stroomlijnen. We halen blokkeringen weg, zodat er weer open kan gepraat worden.”

“Weinig ondernemers doen wat ik doe. Ik ben een generalist en kan een bedrijf helpen vanuit een brede ervaring en invalshoek. Mijn aanpak is dan ook anders-dan-anders. En omdat ik ToManage alleen run, gaf dit wel wat problemen met de continuïteit in mijn workload. Die hing nog te veel af van ad hoc marketinginspanningen…”

Een superefficiënte, volautomatische emailmarketing flow voor ToManage

En zo kwam Johan dus bij Optimazing terecht. “Juist. Ik zocht een manier om mijn sales- en marketingflow te optimaliseren. Ik organiseer om de 3 weken een webinar en ben al goed aanwezig op social media, maar de follow-up kon nog beter.”

“Cathy Tavernier ken ik van verschillende netwerkevents en ik kwam haar vaak tegen op social media. Zij is ook voorstander van efficiënte tools zoals haar eigen Optimazing Marketingplanner.”

“Eerst bracht ze mijn situatie in kaart: wat had ik precies nodig? Daarna liet ze mij de keuze: ofwel zelfstandig aan de slag, ofwel met Optimazing begeleiding erbij.”

“Ik koos voor de tweede optie, want Cathy’s kennis en expertise vormen natuurlijk wel een grote meerwaarde. In totaal duurde het hele traject een 5-tal maanden. In die tijd hebben we de automatische flow rond al mijn webinars en mijn hele emailingmarketing op punt gezet.”

“Zelf was ik ondertussen nog bezig met de optimalisatie van mijn website en social media. Ik had me omringd met verschillende experten die allemaal samen aan tafel hebben gezeten, zodat alle systemen perfect op elkaar afgestemd raakten. Zo kwamen we tot een superefficiënte flow.”

Ik hou graag de controle en weet graag het fijne van de zaak. Zo heeft Cathy me zelfstandig leren werken met de tools en vandaag kan ik nog steeds rekenen op nazorg. Ook dat vind ik fantastisch.

Optimazing en ToManage: samen en toch zelfstandig, de juiste aanpak!

Verliep de samenwerking tussen Optimazing en ToManage ook zo efficiënt? “Jazeker!”, vertelt Johan verder.

“Cathy en ik zaten tweewekelijks samen om af te stemmen en de volgende actiepunten te bepalen: wie zou wat doen? Daarbij heeft Cathy het mailingsysteem opgezet en gefinetuned. We werkten samen en toch kreeg ik de nodige ruimte om zelfstandig te leren werken met de tools. Dat was voor mij de juiste aanpak!”

“Want uiteindelijk hou ik graag nog de controle en door mijn technische achtergrond weet ik ook graag het fijne van de zaak. Zo heeft Cathy me leren werken met Zapier, een automatiseringstool die je hopen tijd bespaart.”

“Vandaag ben ik nog steeds enkele zaken aan het inrichten. Daarbij kan ik rekenen op de nazorg van Optimazing. Ook dat vind ik fantastisch.”

Het resultaat? Enkele straffe cijfers en een goedgevulde agenda

Johan Huygh, ToManage efficiëntie voor de solo-ondernemer en KMO

Dankzij de nieuwe marketingflow is elk webinar van ToManage nu voorzien van de nodige e-mails, voor én na. Enne… is er al resultaat?

Johan: “Absoluut! Op 3 maanden tijd verzamelden we al 250 nieuwsbrieflezers. Dat in combinatie met de oproepen via mijn blog levert vandaag tussen de 50 tot 70 deelnemers op per webinar. Vroeger waren dat er telkens maar een paar…”

“Dankzij de snelle opvolging – ook van de niet-kijkers – valt er nu geen enkele lead meer uit de boot. Ik werd al gecontacteerd door een 6-tal bedrijven met concrete projecten, een rechtstreeks gevolg van de webinars. Een supermooie conversie, toch?”

“Dus ja, de tussenkomst van Optimazing heeft zeker geloond! Ik heb zelfs al een VA ingeschakeld om de persoonlijke opvolging te verzorgen. En mijn agenda? Die zit al goed gevuld tot het einde van dit jaar.”

Tot slot, hoe ziet de toekomst eruit voor ToManage? “Ik heb altijd gezegd dat ik dit alleen zou blijven doen… Maar euh, nu er steeds meer projecten op me afkomen, kan ik dat niet meer bolwerken. Dus ben ik aan het rondkijken in mijn netwerk naar mogelijke partners.”

Wauw! Daar kan Optimazing niet anders dan fier op zijn. Vrij zeker dat Johan de groei van ToManage wel kan ‘managen’. ? Veel succes alvast!

Bron foto’s: www.tomanage.eu

Ook zo’n superefficiënte emailmarketing flow opzetten, samen met Optimazing?

Ja, dat wil ik ook. Let's meet!

Dit is Cathy

Jouw online sparringpartner in e-mailmarketing & social media

Cathy Tavernier is online media expert en jouw partner op wie je kan bouwen. Bij wie je terecht kan met ál je vragen over online marketing. Ze leert je alles wat ze weet. Niet alleen de wát, maar ook de hoe! Ze biedt je een stevige houvast en zorgt dat je in actie blijft.

Met Optimazing, haar online marketingbureau in hartje Gent, helpt Cathy ambitieuze ondernemers zoals jij hun identiteit online neer te zetten door aan de slag te gaan met jouw e-mailmarketing en jouw social media optimalisatie, zodat jij de juiste klanten bereikt en zo meer business genereert.

En dat steeds met oog voor jou als ondernemer en als mens. Dat vindt ze super belangrijk! Pretty optimazing, yes!

Cathy Tavernier, marketingbureau te Gent - Jouw sparringpartner op het vlak van e-mailmarketing en social media