Je website ziet er mooi uit en is daarbij ook functioneel opgesteld. Dus daar wringt het schoentje niet! MAAR … groot is mijn verbazing steeds als ik aan klanten vraag of “de kelder” van hun website wel goed is ingevuld. M.a.w. of het onzichtbare deel van je website, wat toch het fundament van jouw bedrijf is, wel goed is opgesteld.
Daarmee bedoel ik of je aan SEO of in het Nederlands gezegd aan zoekmachine optimalisatie hebt gedaan? Of je voor elke pagina een keyword hebt vastgelegd en een goede meta beschrijving hebt toegevoegd?
"Uhhhh een zoekwoord oké, maar meta beschrijving, wat bedoel je in hemelsnaam?"
Dat is de reactie die ik veelal krijg.
Het zoekwoord en de meta beschrijving zijn beiden cruciaal voor jouw vindbaarheid in de zoekmachines. Daarnaast is jouw paginatitel uitermate belangrijk omdat de zoekmachines de titel van jouw pagina gebruiken om het onderwerp van je pagina te achterhalen. Het is dus van uitermate belang dat deze allemaal worden opgesteld volgens de SEO regels.
Ik huiver er soms een beetje van, want als je het echt tot in detail wilt gaan uitvoeren, dan is het echt wel specialistenwerk. Het is echter geen onmogelijke opdracht!
Met de volgende 10 tips kan jij alvast zelf jouw website en bedrijf beter vindbaar maken in de zoekmachines!
Zelf gebruik ik de gratis WordPress plug Yoast om mijn pagina’s en blogs SEO vriendelijk te maken. Je ziet meteen wat goed is en wat niet en je krijgt de nodige begeleiding.
Vind je deze niet terug op jouw WordPress website, stem dan zeker even af met jouw websitedesigner! Dit deel van je website, jouw kelder, moet zeker in orde zijn!
Nu is het jouw beurt! Ga aan de slag met de hierboven vermelde tips en verhoog jouw vindbaarheid in de zoekmachines. Bekijk na een maand wat het resultaat is in jouw Google Analytics websiterapport.
Zie je geen verbetering en weet je niet waar het schoentje wringt, ga dan te rade bij je websitedesigner of een SEO expert.
Maar helaas…Â
Inderdaad… Er komt een grote MAAR!
Een goede website is niet voldoende om jouw doelgroep te bereiken. Sowieso moet jouw website ook nog winnen aan domeinautoriteit. En het is nu ook niet omdat je op nummer 1 of de 1ste pagina van Google staat dat dit een garantie is voor verkoop! Ik kan ervan meespreken!
Online zichtbaarheid is zovéél meer dan gewoon een mooie, liefst zoekmachine geoptimaliseerde website hebben. Je dient ook online zichtbaar te zijn en dat niet op alle social mediakanalen, maar die kanalen waar jouw doelgroep zit.
Wil jij niet online zichtbaar zijn op social media, dan zal het veel langer duren om jouw doelgroep te bereiken én overtuigen van jouw expertise.
En ik heb nog een nieuwtje voor jou: jouw website moet nog niet klaar zijn om online zichtbaar te zijn! Integendeel!
Ik zeg niet voor niets:Â ‘Best Known, Beats Best!’
Denk hier maar even goed over na…
Investeer jij dus enkel in een mooie website, rekening houdende met de hierboven opgesomde tips, dan nog ben je eraan voor de moeite en werkt jouw website niet voor jou en brengt jouw investering minder op dan het zou kunnen.
Je bent ondernemer en geen hobbyist of amateur!
Straffe taal, I know. Jij hebt de nodige expertise in huis en hiermee wil je jouw doelgroep verder helpen.
Ik begrijp het helemaal dat die online zichtbaarheid jou afschrikt om allerlei redenen, maar je bent nu eenmaal niet bezig met een hobby. Je bent een ondernemer. En je wil toch jouw missie en jouw doelgroep verder helpen, niet?!
Die online zichtbaarheid kan jij deze zomer héél laagdrempelig in groep, mét 1-op-1 begeleiding tot het einde van 2024 samen met mij uitwerken en optimaliseren!
Heb je interesse? Klik dan op onderstaande knop voor meer info. Opgelet: de plaatsen zijn beperkt om de individuele begeleiding, focus en kwaliteit te garanderen.
Dit is Cathy
Jouw online sparringpartner in e-mailmarketing & social media
Cathy Tavernier is online media expert en jouw partner op wie je kan bouwen. Bij wie je terecht kan met ál je vragen over online marketing. Ze leert je alles wat ze weet. Niet alleen de wát, maar ook de hoe! Ze biedt je een stevige houvast en zorgt dat je in actie blijft.
Met Optimazing, haar online marketingbureau in hartje Gent, helpt Cathy ambitieuze ondernemers zoals jij hun identiteit online neer te zetten door aan de slag te gaan met jouw e-mailmarketing en jouw social media optimalisatie, zodat jij de juiste klanten bereikt en zo meer business genereert.
En dat steeds met oog voor jou als ondernemer en als mens. Dat vindt ze super belangrijk! Pretty optimazing, yes!
Vergeet onze vorige posts niet!