Skip to main content

Amazing
Academy

Zomeractieplan voor meer online succes!

Ja, ik neem actie voor meer online succes!

Tweedaags zomeractieplan voor meer online succes

Laat jouw online zichtbaarheid tijdens de zomer niet stilvallen en wees startklaar voor het najaar!

Hoe zat het met jouw online zichtbaarheid gedurende de eerste helft van het jaar? Kon je je mailinglist doen groeien? Had je meer zichtbaarheid, waardoor je meer fans en (potentiële) klanten kon leiden naar je website? Heb je nieuwe klanten bij?

Of heb je weer méér gewerkt ‘in’ jouw bedrijf, dan ‘aan’ jouw bedrijf en bleef jouw onlinemarketing liggen? Of valt tijdens het zomerverlof jouw online zichtbaarheid altijd stil?

Marketing werkt alleen maar als het consistent is!

Maar geen paniek. Hiervoor hebben we bij Optimazing dé oplossing: ons tweedaags zomeractieplan voor meer online Succes!

Ons streefdoel? Jou 2 dagen intens laten werken aan jouw bedrijf, zodat jouw online zichtbaarheid tijdens de zomer gewoon doorloopt én jij volledig startklaar bent voor het najaar! Het is nog niet te laat!

Gedurende 2 dagen word je intens door ons begeleid en zetten we jou in de actiemodus. Na deze 2 dagen krijgen jij en je bedrijf gegarandeerd een sterke boost en werk jij meer gestructureerd en doordacht aan je bedrijf.

Actiemodus tijdens tweedaags zomeractieplan Optimazing

Deze workshop is mogelijk dankzij de samenwerking met Annick Vermeulen en Dimitri Ferrest van Letters & Pixels.

Tweedaags zomeractieplan voor meer online succes - samenwerking met Letters and Pixels - Annick Vermeulen en Dimitri Ferrest
Letters and Pixels logo -samenwerking met Optimazing Zomeractieplan
Optimazing logo

Programma dag 1 (*)

We gaan een hele dag actief aan de slag!

Voormiddag:

  • De verschillende aspecten binnen onlinemarketing en hun rol
  • Het belang van een marketingstrategie
  • Hoe maak ik de juiste keuze van socialmediakanaal?
  • Wat is een klantwervende Facebookpagina?
  • Wat is een netwerkwervend LinkedInprofiel en -pagina?
  • Je gaat actief aan de slag met de tips en start met het optimaliseren van je Facebookpagina of LinkedInprofiel.

Namiddag:

  • Toelichting van diverse tools voor de opmaak van je socialmediaberichten
  • Klantwervend schrijven door Annick Vermeulen, copywriter en expert ter zake van Letters & Pixels
  • Algemene SEO tips voor je website door Dimitri Ferrest, expert ter zake van Letters & Pixels
  • De kenmerken van converterende beelden voor jouw socialmediaberichten door Dimitri Ferrest
  • Vervolgens ga je aan de slag met de tips en de tools die we aanreikten voor de opmaak van het perfecte socialmediabericht mét beeld. Je maakt een nieuwe omslagfoto voor jouw Facebookpagina of LinkedInprofiel.
  • Overlegmoment met de groep om de ondernomen acties zowel met elkaar te delen, te evalueren, bij te sturen als elkaar te inspireren
  • Evaluatiemoment 1ste zomeractieplandag

Tijdens de actiemomenten staan we met 3 experts klaar om jou te begeleiden, bij te sturen en al jouw vragen te beantwoorden.

Einde voorzien rond 17.30 uur. Indien je dat wenst kan je nog verder werken tot 18.30 uur. Zo kan je er bv. voor zorgen dat zowel jouw Facebookpagina en LinkedInprofiel geoptimaliseerd zijn.

Programma dag 2 (*)

We gaan een 2de dag actief aan de slag en daar stopt het niet!

Voormiddag:

  • De verschillende stappen om een strategie- en contentplanning voor je onlinemarketing op te maken
  • Vervolgens ga je aan de slag om de strategie- en contentplanning in grote lijnen uit te schrijven voor Q3/2019
  • Tussentijds overlegmoment met de groep om de opgemaakte kwartaalplanning te evalueren, bij te sturen waar nodig en elkaar te inspireren
  • Je gaat actief aan de slag met het uitschrijven van een maandplanning naar keuze en de desbetreffende weken.

Namiddag:

  • Het nut van werken met templates voor jouw beeldmateriaal bij je socialmediaberichten
  • Je gaat actief aan de slag met het opmaken van 3 templates voor het beeldmateriaal van je socialmediaberichten
  • Je gaat verder aan de slag met de maand- en weekplanning in grote lijnen uit te schrijven.
  • Ben je een vlijtige leerling, dan kan je ook effectief aan de slag met de opmaak van je socialmediaberichten voor 2 weken
  • Tussentijdse overlegmomenten met de groep
  • 3 experts ter zake die jou begeleiden en jouw persoonlijke vragen beantwoorden
  • Evaluatiemoment tweedaagse

Einde voorzien om 16.30 uur. We voorzien een hapje en een drankje om deze tweedaagse af te sluiten en het weekend met een goede vibe in te zetten.

(*) Het programma kan lichtjes aangepast worden op basis van de antwoorden die we ontvangen bij de voorbereidende vragen. Natuurlijk houden we hierbij rekening met de verwachtingen van iedere deelnemer.

Voorbereiding en bonussen na de workshop

Vóór de workshop:

Je beantwoordt een vragenlijst zodat we een beter zicht hebben op de acties die je vandaag doet om jouw bedrijf zichtbaar(der) te maken. Zo kunnen we je tijdens de workshop volledig op maat verder helpen, op jouw niveau (starter-basis-gevorderd).

Tijdens de workshop:

Kan je al je vragen over onlinemarketing stellen aan 3 experts.

Bonussen:

  • Checklist om je Facebookpagina, LinkedIn- en Instagramprofiel te optimaliseren
  • Professionele e-mailhandtekening t.w.v. 75 euro excl. btw
  • E-book “Hoe plan je je socialmediaberichten in zodat je meer tijd wint?”
  • Deel Q3/2019 uit onze Optimazing Marketingplanner

Na de workshop:

  • Q&A webinar om al jouw nieuwe vragen te beantwoorden. Datum voor dit Q&A webinar wordt in overleg vastgelegd op het einde van de tweedaagse. Je ontvangt na het webinar de replay in jouw mailbox, die je op je gemak meermaals kunt opnieuw bekijken.

Resultaat

  • Je krijgt inzicht in de diverse onderdelen van onlinemarketing en hoe die op elkaar inspelen.
  • Je krijgt ideeën voor jouw gratis weggever.
  • Je keert huiswaarts met een geoptimaliseerde Facebookpagina of LinkedInprofiel en -pagina. Ben je een vlijtige leerling kan je beiden geoptimaliseerd hebben.
  • Je hebt kennisgemaakt met tools die je helpen om beelden voor jouw onlinemarketing op te maken en te bewerken.
  • Je realiseert je het belang van een strategieplanning voor jouw marketing.
  • Je leert dankzij een eenvoudig plan van aanpak en een handige tool op een eenvoudige manier jouw strategie- en contentplanning opzetten.
  • Je keert huiswaarts met een in grote lijnen uitgeschreven strategieplanning voor Q3/2019.
  • Je keert huiswaarts met een in grote lijnen uitgeschreven maandplanning.
  • Ben je een vlijtige leerling, keer je huiswaarts met 3 templates voor het opmaken van het beeldmateriaal van je socialmediaberichten.
  • Je leert hoe je op een vlotte manier een klantwervend bericht moet opmaken.
  • Je krijgt inzicht in het schrijven van klantwervende teksten om jouw fans en doelgroep te bereiken.
  • Je wordt geïnspireerd door gelijkgestemde ondernemers.
  • Je keert energiek huiswaarts dankzij de stappen die je die 2 dagen hebt gezet voor jouw bedrijf en online zichtbaarheid.
  • Je blijft in de actiemodus dankzij de online Q&A na de workshop.

Schrijf je je in voor deze workshop dan keer je huiswaarts met veel inzichten, een waaier aan ideeën en heb je daadwerkelijk gewerkt aan het succes van jouw online zichtbaarheid.

Je krijgt er geen spijt van! Je business en jijzelf krijgen gegarandeerd een boost!

Praktisch

Wanneer?

  • De workshop gaat door op donderdag 4 juli en vrijdag 5 juli van 9.30 uur tot 17.30 uur. Je bent welkom vanaf 9 uur voor registratie en een welkomstkoffie of -thee. Op vrijdag, 5 juli eindigen we met een hapje en een drankje rond 16.30 uur.

Waar?

  • Kantoor Optimazing, gelegen in de Kerkstraat 112 te 9080 Zaffelare (Oost-Vlaanderen, op 15 min. gelegen van Gent). Parking is voorzien.

Kostenplaatje?

  • Deelnemen kost 397 euro (excl. 21% btw).
    Dit is incl. 2 gezonde lunches, lekkere en gezonde tussendoortjes, handige syllabus als naslagwerk, livebegeleiding van 3 experts tijdens de workshop, de 4 bonussen en de online Q&A-opvolgsessie na de workshop.)
  • Schrijf je in vóór 2 juni en geniet van het supervroegboektarief van 322 euro (75 euro korting!) (excl. 21% btw).
  • Schrijf je in vóór 16 juni en geniet van het vroegboektarief van 347 euro (50 euro korting) (excl. 21% btw).

Opgelet: We beperken de groep tot 8 deelnemers om een maximale persoonlijke begeleiding te garanderen!

EIS NU jouw online zichtbaarheid op!

Ja, doe ik nu onmiddellijk!