Instituut Baïne ging voor een digitale verjongingskuur op maat
Vriendelijkheid en professionaliteit, da’s waar alle reviews van Schoonheidsinstituut Baïne het over eens zijn. Deze moeder-dochterzaak in Maldegem draait al sinds 2009 op volle toeren. Rita Van Hoof en Ine Bauwens houden hun missie simpel: “Wij maken mensen gelukkig”.
Zelf werden ze iets minder gelukkig van de vele tijd die ze in hun marketing staken. Kon dat niet efficiënter? Maar dan zónder zichzelf voorbij te lopen in die online jungle?
“Natuurlijk!”, zei Cathy van Optimazing. En ze gaf Instituut Baïne een digitale verjongingskuur op maat. Hoe dat precies ging, lees je in deze showcase. 😊
Instituut Baïne & het bloedgroepdieet
Instituut Baïne is expert in huidverjonging en -verbetering enerzijds, anderzijds in figuurcorrectie op holistische wijze. “Niet tot in het extreme”, benadrukt Rita, “maar veeleer je lichaam aanvaarden. Een maatje meer mag… zolang je maar gezond bent.”
Op hun website kan je er dit mooie cadeautje downloaden: een waardevol e-book (32 pagina’s) met 10 tips om gezonder te leven via je bloedgroep.
Rita: “Heel wat klanten volgen het bloedgroepdieet al. Het woord zegt het zelf: je eet volgens je bloedgroep. Dat werkt miraculeus voor lichaam en geest: meer energie, een gave huid, je voelt je gezonder.”
“Tijdens corona hebben we dit pakket helemaal op punt gesteld. De kennis was er, de ervaring ook. Wij eten al 11 jaar volgens onze bloedgroep, sinds de ziekte van m’n man, en we voelen ons fitter dan ooit. Klanten zagen dat het werkte en volgden ons voorbeeld.”
En wees gerust: Rita is diëtiste en orthomoleculair therapeut, Ine is medisch-oncologisch onderlegd. Daarnaast werkt Baïne ook energetisch: met de chakra’s, bachbloesems en de Healy.
Een holistische en persoonlijke aanpak, helemaal op maat
Wat maakt Instituut Baïne zo uniek in hun branche? Rita: “Wij zijn vooral fier op onze holistische aanpak. Wij werken van binnenuit naar buiten en kijken naar jouw persoonlijke behoeften.”
“Bij elke nieuwe klant doen we eerst een intakegesprek met bodyscan en/of huidanalyse. Wat is het probleem, waar wil je aan werken, wat is je budget, hoeveel tijd wil je vrijmaken? Wij luisteren, analyseren en bedienen je helemaal op maat.”
“Als we mogen afgaan op al die mooie feedback, dan hebben we best wel een unieke aanpak in Vlaanderen. En zeker authentiek. Die mond-tot-mondreclame is onze grootste troef. Onze klanten zijn zeer tevreden en onze agenda’s stromen snel vol. Geen nood, er is plaats voor iedereen! 😉”
”Cathy luisterde naar ons verhaal. Ze vroeg: wat willen jullie? Wat zien jullie zitten? Waar voelen jullie zich goed bij? We zaten duidelijk op dezelfde golflengte.
Baïne & Optimazing: van old fashion naar digitale marketing
“Cathy luisterde naar ons verhaal en deed de verschillende opties uit de doeken. Ze vroeg: wat willen jullie? Wat zien jullie zitten? Waar voelen jullie zich goed bij? Wij herkenden onszelf in de manier waarop Cathy met ons omging. We zaten duidelijk op dezelfde golflengte.”
Op die manier wilde Rita wel op de digitale kar springen. Ine: “Cathy leerde ons met AutoRespond werken en begeleidde ons stap voor stap naar een moderne, digitale marketing.”
Een vlotte, vertrouwde én professionele samenwerking
Wat vond Ine van de samenwerking met Optimazing? “Die was zeer fijn en verliep heel vlot. Cathy plande regelmatig zoommeetings in en zette daarna alles nog eens op mail, zodat iedereen op de hoogte was. Ze denkt mee met je business en stelt zaken voor waar je zelf niet eens aan dacht.”
“Cathy is een warme vrouw. We hadden snel een klik met haar. Wij zijn grote gevoelsmensen en als iets niet goed voelt, dan schrikt ons dat af. Want ja, je geeft je bedrijf toch uit handen, hé… Maar bij Cathy voelde dat direct vertrouwd én professioneel aan.”
“En zelfs nu het traject is afgewerkt, kunnen we nog altijd bij haar terecht met vragen. Cathy helpt je graag vooruit met tips en tricks. Ze pusht nooit en da’s een hele verademing. Zelf zijn wij ook zo met onze klanten.”
”Onze hele online marketing is nu één mooi geheel, alles staat tiptop! Onze vaste klanten vinden het heel duidelijk en overzichtelijk.
Instituut Baïne kreeg totaalvernieuwing met positief effect!
Welke vooruitgang heeft Instituut Baïne geboekt sinds de samenwerking met Optimazing? Ine: “De administratieve taken gaan nu een pak vlotter dankzij AutoRespond. Waar we vroeger veel tijd verloren met facturen maken en klanten opvolgen, is alles nu geautomatiseerd.”
“Die tijdswinst voelen we ook voor onze social media. Omdat ik nu alle posts inplan, gaat alles 10 keer sneller. Binnenkort volg ik bij Optimazing nog een extra opleiding, om nóg professioneler over te komen. Een waardevolle aanvulling!”
Optimazing nam ook de vernieuwing van de website op zich. Ine: “Cathy overlegde met de webdesigner, bepaalde mee onze nieuwe brandingkleuren en volgde op. Onze hele online marketing is nu één mooi geheel, alles staat tiptop!”
“De vernieuwing is nog vrij recent, maar onze vaste klanten vinden het heel duidelijk en overzichtelijk. Dus we mogen nu al spreken van een positieve evolutie.”
Dat is het zeker, Ine en Rita.
En er staat nog veel meer schoons te wachten in de toekomst.
Veel succes! ✨
Bron foto’s: schoonheidsinstituutbaine.be
Dit is Cathy
Zoveel méér dan standaard marketingadvies
Cathy Tavernier is jouw online optimalisatie marketingstrateeg en de partner op wie je kan bouwen. Bij wie je terecht kan met ál je vragen over online marketing. Ze leert je niet alleen de wát, maar ook de hoe! Als je dat wil, implementeert ze het zelfs voor jou. Ze biedt je een stevige houvast en zorgt dat je in actie blijft. Ze bekijkt jouw marketing op lange termijn en gaat voor die authentieke connectie met jouw doelpubliek, maar ook tussen jullie beiden.
Haar klanten verspillen niet langer online hun tijd. Neen, ze worden voortaan als dé expert binnen hun vakgebied aanzien en doen niet aan pusherige sales. En dat steeds met oog voor jou als ondernemer en als mens. Dat vindt ze superbelangrijk!