Stories

Klantervaringen

Onze klanten vertellen

Elk verhaal vertelt een onlinemarketing avontuur

Deze klanten gingen jou voor, lees hier over hun ervaringen

Our stories

ohan Huygh van ToManage

ToManage – www.tomanage.eu

Johan Huygh, efficiëntie & digitalisering van de werkvloer

Situatie: Johan was op zoek om zijn sales- en marketingflow te optimaliseren. De zaken gingen goed, maar dat had wel als gevolg dat hij in de problemen dreigde te geraken met de continuïteit van zijn online zichtbaarheid en dat hij meer en meer ad hoc bezig was. Ook het organiseren en de opvolging van de 3-wekelijkse webinars moest vlotter verlopen.

Aanpak: Eerst ging ik kijken naar wat Johan precies nodig had. Het was heel belangrijk dat hij het maximum zou halen uit de organisatie van zijn 3-wekelijkse webinars. Dus hier moest een automatische, interessante flow op volgen. Niet zomaar een reeks mails die worden verstuurd, maar echt interessante info met een meerwaarde voor de lezer. In 5 maanden tijd zetten we de automatische flow op voor de kijkers en niet-kijkers van Johan’s webinars. Dat waren er maar liefst 5.
Door het samen overleggen met Johan en de websitedesigner verliep de integratie van de emailmarketing in de website heel vlot en optimaal.

Johan: “Cathy en ik zaten tweewekelijks samen om af te stemmen en de volgende actiepunten te bepalen: wie zou wat doen? Daarbij heeft Cathy het mailingsysteem opgezet en gefinetuned. We werkten samen en toch kreeg ik de nodige ruimte om zelfstandig te leren werken met de tools. Dat was voor mij de juiste aanpak!
Want uiteindelijk hou ik graag nog de controle en door mijn technische achtergrond weet ik ook graag het fijne van de zaak. Vandaag ben ik nog steeds enkele zaken aan het inrichten. Daarbij kan ik rekenen op de nazorg van Optimazing. Ook dat vind ik fantastisch.”

Sonja De Coster & Michel Godart, de drijvende krachten achter Cape & Grapes

Cape & Grapes – www.capeandgrapes.be

Sonja De Coster, webshop-eigenaar Zuid-Afrikaanse wijnen en olijfoliën

Situatie: Sonja & Michel, een ondernemerskoppel in hart en nieren, waren op zoek naar iemand die hen kon begeleiden in de ganse opzet van hun nieuwe levensverhaal: het opzetten en online zichtbaar maken van een bijzondere webshop van Zuid-Afrikaanse wijnen en olijfoliën met een maatschappelijke meerwaarde.

Aanpak: Bij ons 1ste contact was er onmiddellijk die klik. Ik ging op zoek naar de juiste partner voor de opmaak van de website, die we vonden bij Wizarts. Het team van Wizarts ging aan de slag met het logo, terwijl wij in grote lijnen de inhoud van de website uittekenden. Die Stijn vervolgens vertaalde naar een mooie, goed converterende website met webshop. Dankzij de goede voorbereidingen kon de website en webshop in amper 4 weken opgezet worden. En ondertussen nam ik de social mediakanalen onder handen. We begonnen met Facebook, Google Mijn Bedrijf, vervolgens Instagram en daarna LinkedIn.
Maar het kriebelde en Sonja en Michel wilden méér en gingen al na 3 maand aan de slag met het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief, waarvan ze onmiddellijk de impact mochten ondervinden: na iedere nieuwsbrief kwamen de bestellingen binnen.

Het opzetten van een marketingstrategie met de hulp van de Optimazing marketingplanner zorgt ervoor dat ze steeds gefocust en doelgericht bezig zijn met hun online zichtbaarheid. En dat is top!

Sonja: “Op amper vier weken tijd was onze website in kannen en (wijn)kruiken! Cathy was dé spilfiguur die alles in goede banen leidde. Cathy werkte voor onze social media en emailmarketing zowel het strategische als het praktische uit, samen met ons. Op termijn is het wel de bedoeling om onze online marketing zelf draaiende te houden. Maar die opstart en begeleiding heb je echt wel nodig als leek. Online marketing is iets waar wij minder in thuis zijn, zie je. Cathy is echt een krak op dat vlak!
Cathy is een belangrijke partner voor ons met een getraind, kritisch oog. We hebben nog een hele weg af te leggen online, maar dankzij Optimazing kunnen we daar vol vertrouwen in groeien.”

Optimazing ondersteunt WieWaWa - Kristel Dufraimont in de kijker

WieWaWa – www.wiewawa.be

Kristel Dufraimont, Coach voor durvers

Situatie: Toen ik Kristel ontmoette, was zij op zoek naar meer structuur in haar online marketing. Tot dan was Kristel vooral ad hoc online aanwezig op diverse social mediakanalen. Ook moest haar aanbod beter in de verf gezet worden op de website. En er moest ook aan die e-mailinglist gebouwd worden.

Aanpak: Kirstel’s website was niet langer op haar lijf geschreven. Het plaatje klopte niet meer. Daarom ging ik eerst, samen met SEO-copywriter Myriam Beeckman aan de slag met haar website. Met de nodige richtlijnen ging Kristel vervolgens aan de slag om haar SuccesS-methode uit te schrijven in een e-book om zo aan haar e-mailinglist te kunnen bouwen.
De social mediakanalen Facebook, Instagram, LinkedIn en Google Mijn Bedrijf werden geoptimaliseerd en vervolgens gingen we aan de slag met het opzetten van een marketingstrategie voor WieWaWa. Na onze samenwerking is Kristel niet langer ad hoc online zichtbaar, maar zet zij haar online zichtbaarheid doelgericht in. En zo moet het 🙂

Kristel: “Terwijl ik met mijn business, inhoudelijk en creatief bezig was, goot Cathy mijn hele online marketing in een mooie structuur. Ze nam de website van WieWaWa onder handen van a tot z. Als persoon en als business evolueer je continu. Ik voelde me optimaal ondersteund in mijn nieuwe branding. Ook werkte Optimazing een hele strategie uit voor mijn social media marketing. Ik plan nu alles van tevoren in en dat bespaart me enorm veel tijd, energie en werk. Ik ondervind zoveel gemoedsrust, echt zalig! Mensen onderschatten vaak wat er allemaal komt kijken bij online marketing.

Cathy leerde me alles over social media, emailmarketing en bloggen. Er is zoveel wat ondernemers en bedrijven nog niet weten of toepassen in hun online marketing.”

Profielfoto Caroline Geirnaert van De Vijfklaver

Devijfklaver® – www.devijfklaver.be

Caroline Geirnaert, Kom-In-Actie Coach

Situatie: Caroline stond op een kantelpunt met haar bedrijf. Om te blijven groeien had ze behoefte aan een gestructureerde onlinemarketingstrategie en hulp nodig bij alle technische en administratieve aspecten die daarmee gepaard gaan.

Aanpak: We maakten eerst een grondige analyse van de website en gaven Caroline advies waarmee ze zelf aan de slag kon. Daarnaast optimaliseerden we haar socialmediakanalen en stelden we een strategieplan op. Caroline komt nu maandelijks een dag bij ons langs om aan haar onlinemarketing te werken. Dit is ook het moment van evaluatie, bijsturing en opleiding over specifieke onlinemarketingthema’s.

Caroline: “Mijn online zichtbaarheid is opmerkelijk verhoogd. Cathy is heel gedreven in de begeleiding en volgt je bijzonder goed op. Haar rapporten zijn piekfijn in orde en vormen een handleiding voor dat aspect van je onlinemarketing waarmee ze je begeleid heeft. Ze beschikt over een groot netwerk. Dankzij haar en de mensen met wie ze mij in contact bracht, heb ik in alle vertrouwen bepaalde businesskeuzes durven maken. Kortom, een dikke pluim voor Cathy en haar collega Els. Dat Cathy haar werk voor een stuk delegeert naar een vitale en competente dame getuigt van een grote professionaliteit!”

Profielfoto Gert van Damme

Osteopathie Moerbeke – www.osteopathiemoerbeke.be

Gert Van Damme, Osteopaat

Situatie: Gert Van Damme wilde professioneel inzetten op sociale media. Als osteopaat moet hij zich echter houden aan een deontologische code.

Aanpak: We gingen in eerste instantie aan de slag met Facebook. We zetten de bedrijfspagina op en gaven Gert een opleiding waarin hij leerde hoe hij optimaal een bericht met beeldmateriaal moet opstellen en inplannen, en toonden hem waar hij de statistieken kon bekijken. Daarnaast bespraken we eventuele volgende stappen zoals nieuwsbrieven en gratis weggevers.

Gert: “Cathy is bekwaam, vakkundig en to the point. Samen met haar plaatste ik mijn eerste berichten en dat is een aanrader. Bedankt, Cathy.”

Profielfoto Dirk Carrez

Biobased Industries Consortium – www.biconsortium.eu

Dirk Carrez, Executive Director

Situatie: Biobased Industries Consortium kende een sterke groei in leden. Om die groei te beheren had BIC behoefte aan een goed databasebeheersysteem met een onderverdeling in diverse groepen én een efficiënt en praktisch facturatiesysteem om de lidmaatschappen van de meer dan 200 leden te factureren en een goede opvolging te verzekeren. De grote uitdaging? BIC had een eigen networkingplatform waarin al heel wat contactgegevens zaten.

Aanpak: We zijn met de developer van het networkingplatform rond de tafel gaan zitten. Samen hebben we het platform uitgebreid. We maakten een onderverdeling in groepen, automatiseerden de facturatie en zorgden voor mailings vanuit het systeem. Met die aanpak vermeden we een dubbele input van gegevens. Bovendien kunnen leden nu met een login hun facturen online raadplegen en opvolgen.

Dirk: “Cathy is al vele jaren verantwoordelijk voor ‘Membership & Administration’ van het Biobased Industries Consortium (BIC). BIC is de private partner in een partnership met de Europese Unie, en heeft meer dan 200 leden. BIC werkt Europees. Samen met de developer van het bestaande netwerkplatform heeft Cathy een geautomatiseerd systeem voor de opvolging van onze lidmaatschappen en facturatie helpen opzetten. Het resultaat? Een sterk vereenvoudigde werking en opvolging.”