Drink ik alcohol op een feestje en laat ik me volledig gaan, of drink ik iets alcoholvrij zodanig dat ik morgen de prijs niet betaal… Wat heeft dit nu te maken met marketing, denk je wellicht?!
Wel, het is net dezelfde vraag die je je kunt stellen omtrent jouw online zichtbaarheid! Kruip ik toch achter mijn laptop en werk ik aan mijn content, zodat er morgen een post online staat en ik dus online zichtbaar ben… Of ben ik het zo beu, dat ik het gewoon zo laat en even die me-time neem, want mijn mentaal welzijn als ondernemer is ook belangrijk, toch…
En ik begrijp je helemaal. Ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd ook wel moeilijk heb gehad. Er kwam heel wat op mij af; zowel professioneel als privé en dan is het al eens gemakkelijk om te zeggen: ‘Foert, vandaag niet…’ Maar dat wordt al vlug morgen ook niet en overmorgen ook niet.
Best Known, Beats Best!
En je mag nog zoveel tijd in jouw aanbod gestoken hebben, maar als niemand jou kent, dan komen ze niet bij jou terecht. Mensen moeten jou leren kennen, leren vertrouwen vooraleer ze een volgende stap zetten.
Daarbij komt dat veel ondernemers de nodige financiële stress ondervinden en heel voorzichtig en selectief zijn in het investeren van hun zuur verdiende centen. Zoals het ook hoort!
En dan is consistent online aanwezig zijn wel cruciaal om jouw MEERwaarde te tonen. Zodat mensen ontdekken waarom zij met jou in zee moeten gaan en niet met iemand anders.
Want wat wil jij voor jezelf?
Vandaag misschien even die rust, maar morgen wil je zeker niet de stress van moeten zoeken naar klanten…
Online zichtbaar zijn is het ideale middel om dat te doen, maar dan moet je wel consistent online aanwezig zijn.
En dat vraagt discipline.
NET zoals een Remco Evenepoel, Nafi Thiam of een Lotte Kopecky na een overwinning daags nadien verder blijven trainen!
4 tips voor consistente online zichtbaarheid
1 – Werk met een marketingstrategieplan
Schrijf dus uit wat je wenst te bereiken op jaar-, kwartaal- en maandbasis. Hierdoor kan je ook jouw content gaan bepalen.
TIP: de Optimazing Marketingplanner is hierbij de ideale tool om hiermee aan de slag te gaan. De Marketingplanner 2025 (onze 7de editie al) is vanaf eind oktober beschikbaar. Voor meer info, klik hier.
2 – Zorg voor een vast stramien
Waarmee ik bedoel: zorg dat je op vaste dagen bepaalde content plaatst. Dat kan jou heel wat vooruithelpen. Kies bijvoorbeeld een vaste dag voor jouw blog, nieuwsbrief, video, Reel, quote of wat je dan ook wenst te plaatsen. Min. 3 posts per week, want anders heeft het echt geen impact. Maar kies voor het gemak vaste dagen.
3 – Reserveer een vast tijdsblok in je agenda voor marketingactiviteiten
Waarmee ik bedoel: je gaat 1 taak uitvoeren; zoals bijvoorbeeld je content schrijven, afbeeldingen of video’s maken. Je gaat bijvoorbeeld niet jouw video opnemen en ook editen en ondertitelen. Het editen en ondertitelen doe je op een ander tijdstip voor diverse video’s. Want voor het opnemen van je video’s moet jouw energie hoog zitten, moet je er goed uitzien, moet het licht goed zitten, moet je denken aan jouw garderobe.
Het ondertitelen kan je bij wijze in één ruk doen ’s avonds in jouw jogging of op een moment waarop jouw energie lager zit. Combineer dus dezelfde taken. Het komt jouw energie ten goede.
4 – Plan alles vooruit
Ik raad je aan om alles vooruit in te plannen en te beginnen op wekelijkse basis. Daarna kan je altijd uitbreiden en dit op maandbasis gaan doen. Oefening baart kunst, maar je zal zien dat dit jou zoveel rust, maar bovendien ook tijdwinst brengt en jouw creativiteit niet in de weg staat.
Ondernemen is topsport!
Het is heel verleidelijk om even ‘Foert’ te zeggen. Maar ga voor die discipline, want je bent niet bezig met een hobby. Denk aan al die topsporters… Die trainen ook dagelijks voor die ene wedstrijd! Om dat ticket tot deelname te veroveren. En wat meer is: daags na hun overwinning zit een Lotte Kopecky terug op de haar fiets om te trainen.
Ontbreekt het jou soms aan discipline?
Ga voor die discipline, want je bent niet bezig met een hobby.
Denk aan al die sporters… Die trainen ook dagelijks voor die ene wedstrijd! Om dat ticket tot deelname te veroveren.
Zo vond je Lotte Kopecky daags na haar 2de WK overwinning ’s morgensvroeg al in Zürich op de weg voor een looptraining. Kwestie van haar benen wat te ontspannen vooraleer ze terugkeerde naar België.
Vaak komt het gebrek aan discipline doordat je (nog) niet het succes behaalt dat je voor ogen hebt. Je steekt al dat werk in je business en toch leidt het nog niet tot dat droomleven dat je voor ogen had. Het succes blijft nog uit, ondanks de expertise die je bezit.
Er zijn een paar dingen die niet helemaal goed gaan, maar je kunt de vinger er niet precies op leggen. Laat staan dat je weet hoe je deze impasse doorbreekt of waar het precies fout gaat.
Heb je een struikelblok in je online zichtbaarheid en wil je NU echt stappen vooruit zetten zonder nog meer tijd online te verspillen?
Boek dan jouw gratis intakegesprek! Samen ontdekken we waar het probleem ligt en bepalen we jouw next-step-to-success!
Dit is Cathy
Zoveel méér dan standaard marketingadvies
Cathy Tavernier is jouw online optimalisatie marketingstrateeg en de partner op wie je kan bouwen. Bij wie je terecht kan met ál je vragen over online marketing. Ze leert je niet alleen de wát, maar ook de hoe! Als je dat wil, implementeert ze het zelfs voor jou. Ze biedt je een stevige houvast en zorgt dat je in actie blijft. Ze bekijkt jouw marketing op lange termijn en gaat voor die authentieke connectie met jouw doelpubliek, maar ook tussen jullie beiden.
Haar klanten verspillen niet langer online hun tijd. Neen, ze worden voortaan als dé expert binnen hun vakgebied aanzien en doen niet aan pusherige sales. En dat steeds met oog voor jou als ondernemer en als mens. Dat vindt ze superbelangrijk!
Vergeet onze vorige posts niet!