Optimazing Pion

Onlinemarketing & Social Media,
you love it or you hate it!

Weinigen zijn er echt bewust mee bezig (zonder al te veel tijd aan te verliezen), velen verliezen er de moed wel eens door

En we doen het er maar bij, omdat het nu eenmaal moet. Onze concullega’ doen het toch ook? Niets is een slechtere reden dan dat om aan social media te doen! De enige reden om aan onlinemarketing en social media te doen, is om verkeer naar jouw website te genereren. Niét omdat het nu eenmaal moet. Als je het doet, met je het weldoordacht doen. Doe je dat niet, dan heb geen impact met je berichten. En is het een waste of time and money!
Hoe je meer weldoordacht kunt werken aan je onlinemarketing en social media, ontdek je deze week 4 dagen lang met iedere dag een reden van het niet-slagen én de oplossing om jouw onlinemarketing en social media voor jou te doen werken. De allerallerbelangrijkste reden van weinig of geen impact te hebben met je onlinemarketing is het niet goed voor ogen hebben van je doelgroep. Klinkt bizar, maar zo is het!
De allerbelangrijkste vraag die jij je moet stellen is wie is jouw doelgroep? Voor wie bied jij een oplossing voor hun probleem? Met een antwoord als “ik heb een oplossing voor iedereen” krijg je hetzelfde effect als tijdens een netwerkevent antwoorden dat je van alles doet binnen jouw vakgebied. Als je de pech hebt een concullega in de buurt te hebben die haar diensten en doelgroep beter kan omschrijven, ben je gegarandeerd de aandacht van je gesprekspartner kwijt en sta je daar alleen aan een tafeltje te nippen van je glaasje cava of fruitsap. Balen! Zo is het ook met jouw onlinemarketing en op jouw social mediakanaal. Je stelt je voor aan je doelgroep, maar je moet hen wel op de juiste manier aanspreken, hun aandacht trekken, zodat ze beseffen dat jij wel eens dé oplossing voor hun probleem zou kunnen hebben. Gevolg: ze zijn nieuwsgierig, beginnen jou te volgen, treden in interactie, schrijven zich in voor jouw nieuwsbrief … M.a.w. je begint te bouwen aan je KNOW-LIKE-TRUST factor.
Maar zover zijn we momenteel nog niet. Heden heb je geen of weinig interactie op je posts en mogelijk komt dit doordat je geen duidelijk blik hebt op jouw doelgroep. Hoe los je dit nu op? Je moet je doelgroep zo gedetailleerd mogelijk voorstellen. Je moet goed voor ogen hebben wie jouw ideale klant is.
Stel jezelf de volgende vragen als je jouw ideale klant voor ogen hebt, die klant waarmee je aan de slag wenst te gaan:

Wie kan jij het beste helpen met jouw expertise?

Kijk terug naar de klanten waarbij je het afgelopen jaar het meest plezier aan hebt beleefd door samen te werken. Waarom kreeg je energie van die mensen? Denk ook even na over de minder leuke klanten en waarom die jou net energie kostten. Vat vervolgens samen wat die mensen typeert die jou gelukkig maakten in jouw ondernemersverhaal.

Welke leeftijd hebben ze?

Zijn het enkel mannen en/of vrouwen waarmee je wenst samen te werken?

Wat zijn hun interesses?

Wonen ze in een bepaald gebied binnen, buiten België?

In welke taal moet je ze benaderen? Spreek je hen aan in de u- of je-vorm?

Wat is hun achtergrond?

Wat zijn hun problemen en bij welke problemen kan jij hen helpen en het verschil bieden? Stel hierbij zinnen op die beginnen met “Ze willen ...”. Je zult versteld staan hoe je a.d.h.v. deze zinnen meer gericht jouw berichten kunt opstellen voor jouw online marketing!

And remember: Doe niet aan social media en onlinemarketing omdat het nu eenmaal moet. Gebruik jouw onlinemarketing en social media om jouw online zichtbaarheid te vergroten en meer verkeer te genereren naar jouw website! Want daar gebeurt het! Jouw website is het fundament van jouw bedrijf.

Vergeet onze vorige
posts niet!

Een professionele e-mailhandtekening zorgt ervoor dat je opvalt in de inbox van jouw potentiële klant

5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding

| Onlinemarketing | No Comments
5 redenen waarom een e-mailhandtekening een meerwaarde is voor je branding! Je bent waarschijnlijk stomverbaasd, maar toch is het zo! Al bij stilgestaan hoeveel keer per dag je een e-mail…
Bouw aan je Know-Like-Trust factor door waardevolle content te delen met jouw doelgroep, die inspeelt op hun problemen.

Beveiligd: Marketingplanner 04/2019 – 7 tips om de vertrouwensrelatie met je fans te doen groeien en klanten te werven

| Marketingplanner | No Comments
De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Vul het wachtwoord hieronder in om hem te kunnen bekijken: Wachtwoord:
Optimazing bloggen

Bloggen, moet dat nu echt?! Voordelen en mogelijkheden

| Onlinemarketing, Social Media | No Comments
Bloggen, moet dat nu echt?! De voordelen en mogelijkheden. In mijn blog "Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!", had ik het al over het fundament…

Beveiligd: Marketingplanner 03/2019 – 10 tips voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines

| Marketingplanner | No Comments
De inhoud is beveiligd met een wachtwoord. Vul het wachtwoord hieronder in om hem te kunnen bekijken: Wachtwoord:

De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw onlinemarketing pure tijdsverspilling wordt!

| Marketingplanner, Onlinemarketing, Social Media | No Comments
De 7 meest gemaakte marketingblunders waardoor jouw onlinemarketing pure tijdsverspilling wordt! Maar geen paniek! Je kan ze eenvoudig oplossen! Wil jij online meer zichtbaar zijn, maar slaag je hier maar…

Beveiligd: Marketingplanner 02/2019 – Onderneem actie, blijf consistent met je onlinemarketing

| Marketingplanner | No Comments
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.

Moet ik echt een website? Ik heb toch al een Facebookpagina!

| Onlinemarketing | No Comments
Bovenstaande vraag is een vraag die ik wel wekelijks krijg. En iedere keer sta ik versteld van die vraag.
Doelgroep bepalen voor je onlinemarketing - Optimazing

Beveiligd: Marketingplanner 01/2019- Jouw doelgroep

| Marketingplanner | No Comments
Er is geen samenvatting, omdat dit een beveiligd bericht is.
Optimazing Pion

Heb je je doelgroep goed voor ogen?

| Onlinemarketing | No Comments
Weinigen zijn er echt bewust mee bezig (zonder al te veel tijd aan te verliezen), velen verliezen er de moed wel eens door.

Laat een reactie achter